مشکل QR کد واکسیناسیون ایرانیان مقیم کویت و کشورهای حوزه خلیج فارس حل شد

دولت کویت اعلام کرده بود که ایرانیان واکسینه‌شده متقاضی برای بازگشت به آن کشور باید دارای گواهی معتبر واکسیناسیون (همراه با کد QR) و مورد تایید سازمان جهانی بهداشت باشند. مهندس حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس، پیگیر موضوع به صورت حضوری، تلفنی و نامه‌نگاری از طریق وزارت‌خانه‌های بهداشت و امور خارجه شد. 7 شهریور این موضوع حل شد.

 

به گزارش پندری و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم، در پی درخواست دولت کویت مبنی بر اینکه ایرانیان واکسینه‌شده متقاضی برای بازگشت به آن کشور باید دارای گواهی معتبر واکسیناسیون (همراه با کد QR) و مورد تایید سازمان جهانی بهداشت باشند و همچنین پیرو درخواست دانشکده علوم پزشکی لارستان و گراش جهت حل موضوع، مهندس حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی پیگیر موضوع به صورت حضوری، تلفنی و نامه‌نگاری از طریق وزارت‌خانه‌های بهداشت و امور خارجه شد. همچنین دکتر اسدنژاد نیز به عنوان نماینده‌ی مهندس حسین‌زاده به صورت ویژه پیگیر حل موضوع در وزارت‌خانه‌های مربوطه شد.

نهایتاً عصر دیروز ٧ شهریور ماه ١۴٠٠ در گفتگو با دکتر نامدار عبداللهیان رئیس مرکز حراست وزارت بهداشت این مشکل رفع شد.

مهندس حسین‌زاده ضمن تشکر از مجموعه وزارت بهداشت و خصوصاً دکتر عبداللهیان به دلیل حل مشکل QR کد جهت واکسن کرونا به اهالی حوزه انتخابیه که مقیم کشور کویت هستند، گفت: تاخیر در صدور این گواهی‌ موجب لغو روادید برخی از هم‌وطنان عزیزمان خواهدشد و مشکلات بسیاری در زندگی و اشتغال آنان به وجود خواهد آمد. از این رو درخواست داریم همانطور که در تهیه واکسن همکاری خوبی صورت گرفت، در این مورد نیز اقدامات اجرایی آن با سرعت بیشتری انجام گیرد.

عبداللهیان نیز عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل رفع گردید و ان‌شااله اهالی جنوب فارس که شاغل در کشور کویت هستند به زودی به آن کشور بازگردند.

وی همچنین گفت: رفع این مشکل، بازگشت ایرانیان مقیم دیگر کشورها به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس را تسهیل خواهد کرد.

گفتنی است؛ تیر ماه سال جاری و با پیگیری‌های متعدد مهندس حسین‌زاده سه هزار دوز واکسن جهت تزریق به کسانی که سفر ضروری به کشور کویت دارند، به حوزه انتخابیه اختصاص پیدا کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4593

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: