موکب گراشی‌ها از کربلا به بشاگرد می‌رود

موکب‌ شباب‌المحسن را هرسال در مسیر پیاده‌روی اربعین می‌دیدیم، اما امسال قرار است این موکب درمنطقه‌ی محروم بشاگرد برپا شود.

پندری ـ محمد شیروان: موکب‌های اربعین نشان داده‌اند فعالیت‌شان محدود به مکان و زمان خاصی نیست و هرجا به حضورشان نیاز باشد از خدمت‌رسانی دریغ نمی‌کنند. حالا امسال که شیوع ویروس کرونا برنامه‌ی عظیم پیاده‌روی اربعین را تحت‌الشعاع خود قرار داده، موکب شباب‌المحسن گراش راهی یک منطقه‌ی محروم در استان هرمزگان می‌شود. بشاگرد منطقه‌ای محروم و دور افتاده در استان هرمزگان است که از ده‌ها روستا تشکیل شده است.

موکب‌ شباب‌المحسن در حالی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به توزیع غذای گرم دراین روستا‌ها می‌پردازد که سابقه‌ی خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان خوزستان را نیز در کارنامه دارد.

محمدرضا اسدی، از اعضای اصلی موکب شباب المحسن در گفت‌وگو با پندری می‌‌گوید: موکب شباب المحسن از سال ۹۴ کار خود را شروع کرد. مهمترین فعالیت آن ایجاد موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی و خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله بوده است. این گروه از یک هسته مرکزی با اعضای ثابت و جمع زیادی از خادمان و عاشقان اباعبدالله(ع) که در برنامه‌های مختلف تغییر پیدا می‌کنند، تشکیل شده است.

جالب است بدانیم فعالیت‌های این موکب به ایام اربعین محدود نشده است. اسدی در این‌باره می‌گوید: پس از شروع به کار موکب و با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده، تصمیم بر گسترش و کمک‌رسانی در زمینه‌های دیگر نیز گرفته شد. کمک‌رسانی به سیل‌زدگان استان خوزستان، بارندگی‌های گراش، بازسازی و تعمیر تعدادی از خانه‌های روستای حسین‌آباد، گندزدایی و ضدعفونی کوچه‌های پاقلعه و… نمونه‌هایی از فعالیت‌های موکب شباب‌المحسن است.

این موکب حالا منطقه‌ی جدیدی را برای خدمت‌رسانی در نظر گرفته است. اسدی درباره‌ی برنامه‌ی جدید موکب می‌گوید: این بار به درخواست کمیته امداد بشاگرد، که قبلاً هم سابقه کمک‌رسانی به آن منطقه را داشته‌ایم، تصمیم گرفته شد تاسوعا و عاشورای حسینی را در خدمت مردم محروم منطقه بشاگرد باشیم. در این برنامه قرار است روزهای تاسوعا و عاشورا هر روز هزار پرس غذا برای مردم این منطقه تهیه و توزیع شود. همچنین با فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، قصد تهیه و توزیع لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان این منطقه را نیز داریم.

مدیر هماهنگی موکب شباب‌المحسن معتقد است ظرفیت خدمت‌رسانی این موکب بیش از این است. او اظهار داشت: با تامین منابع مالی امکان خدمت‌رسانی ما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. و در پایان تشکر می‌کنم از مردم و خیرینی که تا به‌حال ما را کمک نموده‌اند. و همچنان مدیون خادمان نیز هستیم که باوجود مشغله‌های شخصی همیشه در این مسیر ثابت قدم بوده‌اند.

او ۲ شماره کارت بانکی نیز برای واریز نذورات معرفی می‌کند تا همه در این فعالیت‌های خداپسندانه سهیم شوند:

ـ بانک پارسیان محمدرضا اسدی:
۶۲۲۱۰۶۱۲۰۳۴۵۲۱۰۹
ـ بانک پارسیان حسن شوریده:
۶۲۲۱۰۶۱۰۶۳۷۸۵۹۴۵

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=1238

عبدالمهدی قنبری

عبدالمهدی قنبری

من از سال 1388 با دنیای وب آشنا شدم و علاقه زیادی به مباحث فناوری، برنامه نویسی و حوزه های تکنولوژی و رسانه دارم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: