نمایشگاه تذهیب‌کار لاری در گراش

نمایشگاه «نگاه من»، نقاشی روی سفال، آثار فاطمه رزم‌خواه، در پردیس شهرداری گراش برپا شده است. از ۱۸ تا ۲۱ اسفند، ساعت ۱۷ تا ۲۱ می‌توانید از این نمایشگاه دیدن کنید. رزم‌خواه که اهل محله نو لار است، اولین نمایشگاه نقاشی روی سفال خودش را در گراش برپا کرده است.

فاطمه رزم‌خواه در گفت‌وگو با پندری، از سوابق هنری خود گفت: «این نمایشگاه، چهارمین نمایشگاه من است. نمایشگاه‌های قبلی من در لار بوده که به صورت انفرادی و گروهی برگزار کردم. یک نمایشگاه آثار هنرجوی من هم برگزار شده. البته این نمایشگاه‌ها همه مربوط به نقاشی بوده.»

رزم‌خواه چند سالی می‌شود که زمینه هنری خود را عوض کرده و تمرکزش را برای نقاشی روی سفال و تذهیب گذاشته است.

او درباره انتخاب گراش برای ارائه آثارش گفت: «هدفم برای برپایی این نمایشگاه در کراش، گسترش این هنر اصیل ایرانی در منطقه بود. لار، خنج، گراش و اوز برای من فرقی نمی‌کند. می‌خواهم مردم منطقه با این هنر آشنا شوند.»

این هنرمند جمعه عصر کارگاه آموزش نقاشی روی سفال را در محل نمایشگاه برگزار خواهد کرد.

فاطمه رزم‌خواه بیش از ۱۸ سال نقاشی کرده و ۴ سال است که به صورت حرفه‌ای نقاشی روی سفال کار می‌کند. او در هتر نقاشی زیر نظر باقر عباس‌زاده و کمالیان آموزش دیده ولی نقاشی روی سفال را به صورت خودآموز فراگرفته است. او مدرک خوشنویسی سطح عالی نیز دارد

او در خصوص خودِ نمایشگاه پردیس گفت: «نورپردازی خوب و سالن بزرگ از ویژگی‌های این نگارخانه است. اینکه این نمایشگاه در پارک است نیز خودش امتیاز مثبتی محسوب می‌شود.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=7146

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: