اگر مالکان زمین، مسکن نسازند…

✍🏻مهندس حسن شبانى مديركل راه و شهرسازى لارستان از تصويب شوراى عالى مسكن كشور براى برخورد با احتكاركنندگان زمين خبر داد. شبانی می‌گوید: اگر مالکان زمین، مسکن نسازند، پس از دو مرحله اخطار با فاصله دو ماهه نسبت به تغيير كاربرى اراضى از مسكونى به كاربرى خدمات عمومى اقدام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومى اداره کل راه و شهرسازى لارستان، شبانى اظهار داشت: با هدف عرضه زمین و جلوگیرى از احتکار اراضى مسکونى در محدوده‌هاى شهرى که در دوره طرح جامع شهر در فرایند ساخت و ساز قرار نگرفته‌اند طبق این مصوبه استانداران مى‌بایست نسبت به تعیین ضرب‌الاجل براى مالکین این اراضى جهت ساخت مسکن در اراضى مذکور اقدام نموده و با تقدم استفاده از سیاست‌هاى تشویقى نسبت به سیاست هاى تنبیهى، اراضى مذکور را با اولویت اراضى بزرگ مقیاس شهرهاى بزرگتر را به ظرفیت ساخت و ساز مسکن کشور اضافه نمایند.

وى افزود: همچنین در این مصوبه تاکید شده که وزارت راه و شهرسازى با همکارى وزارت کشور نسبت به تبیین لزوم عرضه اراضى براى مردم و مالکین اقدام نماید.

مدیرکل راه و شهرسازى لارستان خاطر نشان کرد: چنانچه پس از اجراى اقدامات اشاره شده، مالکان نسبت به احداث مسکن در اراضى مذکور اقدام ننمایند مطابق با مصوبه شوراى عالى شهرسازى و معمارى پس از دو مرحله اخطار با فاصله دو ماهه نسبت به تغییر کاربرى اراضى از مسکونى به کاربرى خدمات عمومى اقدام خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12572

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: