هیاتی‌ها برای محرم توجیه شدند

به گزارش پندری جلسه‌ی آمادگی برگزاری عزاداری دهه اول محرم شامگاه شنبه ۱۶ مرداد در حیاط حسینیه حضرت ابوالفضل با حضور مسئولین و روسای هیئات مذهبی برگزار شد. مجید غلامپور، فرماندار؛ دکتر سیدجواد محقق، معاون درمان علوم پزشکی و حجت‌الاسلام غلامی به سخنرانی پرداختند. قرائت دستورالعمل برگزاری عزاداری دهه اول محرم و تجلیل از هیئاتی که سال گذشته دستورالعمل‌های ستاد کرونا را به نحو بهتری رعایت کرده بودند، از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.

نظر ستاد کرونا باید فصل‌الخطاب باشد

دکتر سید جواد محقق معاون درمان علوم پزشکی گراش با اشاره به وضعیت نامناسب و بحرانی بیمارستان گراش گفت:«ما الان با کمبود تخت مواجه هستیم. شاید بگوییم بیمارستان بزرگ است و تخت‌های زیادی وجود دارد، ولی برای هر تخت به پرستار و خدمات ویژه نیاز است. درحال حاضر روزانه حداقل ۵۰ نفر مثبت ثبت‌شده داریم. خیلی‌ها هم به ما مراجعه نمی‌کنند و خود را قرنطینه داریم. الان بیش از هزار نفر تست کرونای مثبت در گراش داریم که باید قرنطینه باشند. این موضوع را ساده نگیریم. وضعیت ما بدتر از محرم سال گذشته است و اگر وضعیت از این بدتر شود، نمی‌دانیم چه کار کنیم. ما کمبود تخت داریم و برای بستری‌های موقت در راهروی بیمارستان تخت گذاشته‌ایم.
محقق همچنین اضافه کرد:«الگوی ما مقام معظم رهبری هستند و ایشان می‌فرمایند نظر ستاد کرونا باید فصل‌الخطاب باشد. هرچه تعداد هیات بیشتر‌ و تعداد حاضرین در هر هیات کمتر باشد بهتر است. ان‌شاءالله شاهد رعایت دستورالعمل‌ها توسط مسئولین هیات‌ها باشیم.»

 

اولویت دولت سلامتی مردم است

مجید غلامپور، فرماندار گراش با تاکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئات مذهبی در محرم ۱۴۰۰ گفت:«در ستاد کرونا در هفته قبل تصمیماتی گرفته شد. این جلسه نیز به این خاطر تشکیل شده. دوستان در جریان وضعیت شهرستان هستند و می‌دانند وضعیت خوبی نیست. ان‌شاءالله امسال با توجه به وضعیت سخت‌تر شهرستان و کشور،هیئت‌ها پروتکل‌ها را به نحو احسن رعایت کنند.»

فرماندار گراش با اشاره به اینکه تمامی سخت‌گیری‌ها و تذکرها فقط و فقط برای حفظ سلامت مردم است تصریح گرد:«استان فارس در مدیریت کرونا همیشه پیشرو بوده است، اما متاسفانه این بیماری همه گیر شد و استان و شهرستان وضعیت خوبی ندارد. من فکر می‌کنم برگزاری این جلسه دیر نشده است و الان حدود ۲ سال از شیوع کرونا می‌گذرد و همه با این وضعیت آشنا هستند و باید رعایت کنند. توقع ما این هست که مصوبات ستاد کرونا رعایت شود و رهبری هم فرمودند تابع این مصوبات هستند. اولویت دولت سلامتی مردم است. بعضی شاید فکر کنند مسئولین در خصوص برنامه ها ایراد می‌گیرند، ما اگر توصیه و تذکری داریم به دلیل وضعیت شهرستان و سلامت مردم است.»

غلامپور توصیه‌ای نیز به مسئولین هیت‌ها داشت و گفت:«مسئولیت سلامت مردم با متولیان هیات است. کادر درمان ۲ سال است که شبانه روز دارد خدمت می‌کند.عزاداری اباعبدالله تعطیلی ندارد، اما میتوان زمان را کوتاه و دستورالعمل‌ها را رعایت کرد. همه به دنبال سلامتی مردم باشیم. امسال با توجه به اینکه ۴ هفته از وضعیت فوق قرمز میگذرد، دوستان رعایت کنند و تصمیماتی که در شهرستان گرفته می‌شود طبق آن عمل عمل کنیم. این وضعیت برای اصناف و کسبه، و کادر درمان، سپاه و نیروی انتظامی و همه عزیزان سخت بوده است و هرکسی به هر نحوی ورود پیدا کرده است و کمک کرده‌اند. در بحث بسته‌های معیشتی که من از خیرین بزرگوار تشکر میکنم. من تشکر میکنم از جناب آقای بخشایش پور تشکر می‌کنم که الان ۵ هفته نماز جمعه تعطیل بوده است. دعا می‌کنیم هرچه زودتر این بیماری منحوس از کشور رخت ببندد. شرایط سختی داریم و به مردم فشار وارد می‌شود. باز هم خواهش می‌کنیم مصوبات ستاد کرونا رعایت شود.»

خط قرمز ما جان مردم است

سعید کشاورز، دادستان شهرستان گراش نیز با تشکر از کادر درمان گفت:«کرونا بحث جدیدی نیست. نزدیک به ۲ سال از شیوع کرونا می‌گذرد و باید از کادر درمان تشکر کنیم. شیوه نامه قرائت شد و همه دوستان شنیدند. من هم بچه مذهبی هستم و وقتی این بندها و سختگیری ها را شنیدم گفتم دیگر باید همه‌چیز را تعطیل کنیم. ولی همین‌طور است و باید این موارد خط به خط رعایت شود تا برای هیچ کس مشکلی به وجود نیاید. طبق آمار دکتر محقق این یک فاجعه است. به عبارتی عمق فاجعه را نشان می‌دهد. خوب است ما هم شرایط را درک کنیم. ما هم بچه مذهبی هستیم و توی همین هیات‌ها بزرگ شده‎‌ایم، اما فعلا خط قرمز ما جان مردم است.
این موارد را رعایت کنیم تا گزارشی به ما نرسد.
دادستان شهرستان گراش از پیگیری گزارش‌های مردمی در خصوص برگزاری عروسی‌ها نیز گفت:«گزارش های از عروسی ها به ما می‌رسید و وقتی پیگری می‌کردیم، ناراحت می‌شدم، اما سختگیری ما برای جان شما است. امیدواریم در بحث عزاداری خدای ناکرده شاهد گزارش نباشیم که ما مجبوریم شویم اقدام کنیم. کرونا شوخی بردار نیست، و توقعی که از شما مذهبیون داریم این است که به نحوی عزاداری‌ها را برگزار کنید که شاهد موضوع و گزارشی نباشیم.»

هیئت‌ها در سال گذشته عملکرد خوبی داشتند

سرهنگ وحید ستاری، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گراش نیز از هیئت‌های مذهبی که در سال گذشته پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کردنده بودند تشکر کرد و گفت:«سال گذشته که به هیئات در ارد و فداغ و همچنین شهر گراش سر می‌زدیم، هم از بعد امنیتی که کار ما و نیروی انتظامی است، و هم از نظر بهداشتی عزیزان هیات پیشقدم بودند و رعایت می‌کردند. جا دارد از همه عزیزان هیاتی تشکر کنیم. چیزی که ما سال قبل و برنامه های دیگر دیدیم همیشه الگو بوده و رعایت می‌کردند و ان‌شاءالله امسال هم نور اباعبدالله به قلب ما بتابد و این بیماری از بین برود.»

 

در پایان مراسم از هیات‌های محبان اهل بیت(ع)، رزمندگان اسلام و حسینیه ابوالفضل(ع)، مجمع خیرین سلامت و حسین مهرورزی شهردار گراش تجلیل شد.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4173

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: