آغاز برداشت غلات و کلزا در گراش

با ورود کمباین‌ها به گراش برداشت غلات و کلزا از ١۵٨٢ هکتار مزارع قابل برداشت شروع شده است. با توجه به خشکسالی در سال زراعی اخیر نیز ۱۲۶۸ هکتار از مزارع دیم شهرستان غیر قابل برداشت شده‌اند.

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، حسن مرادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش: با ورود کمباین‌ها به شهرستان گراش پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۵۰۰ تن گندم، جو و کلزا از ۱۵۸۲ هکتار مزارع قابل برداشت شهرستان برداشت شود. هماهنگی لازم برای برداشت و خرید بموقع انجام شده و مرکز خرید شهرستان واقع در بخش ارد برای خدمات‌رسانی به کشاورزان فعال شده است.

وی با اشاره به خشکسالی سال زراعی جاری گفت: قطعآ خشکسالی عامل اصلی کم شدن سطح برداشت و کیفیت محصول تحویلی امسال خواهد بود و متاسفانه ۱۲۶۸ هکتار از مزارع دیم امسال غیر قابل برداشت است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سال گذشته با توجه به بارش های خوبی که داشتیم در مجموع بیش از ۸۰۰۰ تن گندم، جو و کلزا از مزارع شهرستان براشت شد.

مرادی در پایان از کشاورزان خواست: با توجه به آسیب های آتش زدن بقایای مزارع پس از برداشت و جریمه شدن افراد خاطی، امسال با توجه به خشک بودن مراتع و کمبود علوفه دام همکاری های لازم را با دامداران جهت استفاده حداکثری از بقایای مزارع پس از برداشت محصول خود داشته باشند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2917

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: