پست‌بندی معلمان ابتدایی گراش به صورت الکترونیکی

با نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس، «سپنا؛ سامانه پست‌بندی نیروی انسانی» در آموزش و پرورش گراش معرفی و رونمایی شد. 
به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش، صبح امروز، ۱۳ شهریور ۱۴۰۱، در جلسه شورای اداری آ.پ گراش، با حضور دکتر فرجی، مدیر آ.پ، معاونین و همکاران اداری از سامانه پست‌بندی معلمان ابتدایی گراش رونمایی شد. با این سامانه، پست‌بندی معلمان ابتدایی در مدارس شهرستان، به صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌شود.

محمد قادری، معاون آموزشی آ.پ گراش در خصوص این سامانه گفت: «برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، این سامانه را بارها اصلاح کرده‌ایم تا با همه‌ی کارکردهایی که ما مدنظر داشتیم، برسد. این سامانه، ویژه‌ی شهرستان و معلمان ابتدایی گراش است.»

معاون آموزشی در ادامه گفت: «البته پست‌بندی الکترونیک معلمان مزایا و معایبی هم دارد. اما با توجه به تعداد زیاد معلمان غیربومی، هدف ما از طراحی و پیاده‌سازی این سامانه، گام برداشتن در راستای فعالیت‌های دولت الکترونیک، رفع مشکل همکاران در مراجعه به اداره و جلوگیری از تجمعات با لحاظ شرایط حساس بهداشتی بوده است. همچنین با این کار بار کاری زیادی نیز از روی دوش همکاران اداری هم برداشته خواهد شد.»

قادری گفت: «یکی از نواقص سامانه های آموزش و پرورش،  عدم تطابق سامانه‌ها با آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی است، این سامانه مطابق با آخرین آیین‌نامه‌ها و با پسوند gerashedu طراحی شده است. سه نوع دسترسی به این سامانه وجود دارد: کارشناسان اداره، مدیران و معلمان. در این سامانه، مدیر مدرسه می‌تواند رصد کند که کدام همکار به مدرسه‌اش اضافه شده و یا چه کلاسی هنوز خالی مانده است. مدیر حتی می‌تواند انتظارات خودش از معلم را به سامانه اضافه کند که معلم با آگاهی از انتظارات مدیر، کلاس و مدرسه‌اش را انتخاب کند.»

معاون آموزشی گفت: «البته این سامانه ممکن است یک سری نواقص داشته باشد که ما امید داریم همکاران به ما اطلاع بدهند. به گفته‌ی اداره فناوری آموزش و پرورش استان فارس، این اولین بار است که پست‌بندی به صورت الکترونیک انجام می‌شود. امیدواریم در آینده بشود برای مدارس متوسطه نیز این شیوه‌ی الکترونیکی را عملی کرد.»

پست‌بندی نیروهای انسانی، یکی از حساس‌ترین وظایف کارشناسان آموزشِ آموزش و پرورش است که اواسط شهریور انجام می‌شود و مدیران، معاون‌ها و معلمان، مدارس خود را برای سال تحصیلی آینده خواهند شناخت.

آدرس سامانه پست‌بندی الکترونیک نیروی انسانی آموزش و پرورش گراش
Sapna.gerashedu.ir

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=9796

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: