شورای ششم: همه‌ی مشکلات مردم به شورا ربط دارد

پندری: سخنگوی شورای ششم، در بیانیه‌ای که شب گذشته، 20 آذر 1400 منتشر کرده خواستار برپایی میز خدمت و پاسخگویی مسئولین شهرستان به مردم در نماز جمعه شده است. اعضای شورای شهر، خود داوطلب برگزاری اولین میز خدمت شده‌اند.

همچنین در بیانیه‌ی شورای شهر آمده که «شورا بعنوان خادمان مردم حق نقد را برای تمامی شهروندان محفوظ دانسته و معتقدیم بسیاری از شبهات ناشی از عدم اطلاع و یا عدم آگاهی نسبت به حوزه عملکردی شورای شهر می‌باشد و همچنین این اعتقاد را داریم که کلیه مشکلات مردم به شورا ربط دارد و شورا بعنوان منتخبین مردم باید در جهت برطرف کردن هر مشکلی از مردم همت کند.»

این در حالی است که پس از انتخابات و مشخص شدن اعضای شورا، پندری در یادداشتی، سه پیشنهاد با عناوین «تریبونی برای حرف‌های شنیده نشده»، «کنفرانس خبریِ سه ماهه» و «مصوبات شورا در اختیار مردم» را به شورا داده بود. که تا به حال هیچ‌کدام از آن عملی نشده.
این یادداشت را در پندری بخوانید.

اما الآن با این بیانیه‌ی شورای ششم، شورا به دنبال پاسخ به سؤالات مردم و خبرنگاران است. در یکی از پیشنهادهای پندری آمده بود: «به نظر می‌رسد سه ماه یک‌بار پیشنهادی منطقی برای برگزاری یک کنفرانس خبری باشد. هر پنج عضو شورای شهر رو در روی خبرنگارن بنشینند و هم از عملکرد خودشان بگویند و هم به سؤالات پاسخ دهند. بدیهی‌ست که سؤالات خبرنگاران چیزی جز بیان مشکلات مردم نیست. اما با یک تفاوت که، حافظه‌ی رسانه‌ای خبرنگاران، وعده‌های انتخاباتیِ منتخبین را بهتر به یاد می‌آورد.»

بیانیه‌ی کامل شورای ششم را در پندری بخوانید:


پیشنهاد برگزاری میز خدمت و پرسش و پاسخ در آخر هر ماه

به گزارش سخنگوی شورا اکنون که مدتی از آغاز به کار شورای ششم و خدمتگزاری منتخبین شما مردم شریف شهر گراش می‌گذرد بر خود لازم دانستیم از همراهی و همدلی شایسته همشهریان عزیز تشکر نموده و همچنین تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم از جناب آقای دکتر حسین‌زاده نماینده محترم مردم شریف منطقه در مجلس شورای اسلامی که حقیقتاً همراهی و همکاری ایشان باعث دلگرمی اعضای شورای شهر در این مدت بوده‌ است.

گاها به طرق مختلف شنیده می‌شود که عزیزانی نسبت به عملکرد شورا نقد داشته و یا شبهه‌ای دارند، برخی معتقدند شورا بیشتر از آنچه که حوزه اختیارات و شرح وظایف دارد در امورات شهر دخالت داشته و همچنین شنیده می‌شود که افرادی سعی در القای ناتوانی اعضای شورای شهر در عمل به انجام وظیفه خود دارند.

ضمن احترام به تمامی سلایق و نظرات، اعضا شورا بعنوان خادمان مردم حق نقد را برای تمامی شهروندان محفوظ دانسته و معتقدیم بسیاری از شبهات ناشی از عدم اطلاع و یا عدم آگاهی نسبت به حوزه عملکردی شورای شهر می‌باشد و همچنین این اعتقاد را داریم که کلیه مشکلات مردم به شورا ربط دارد و شورا بعنوان منتخبین مردم باید در جهت برطرف کردن هر مشکلی از مردم همت کند.
لذا از آنجا که پاسخگویی در برابر مردم وظیفه مسئولان و امر مورد تاکید مقام معظم رهبری می‌باشد؛ این پیشنهاد از سوی شورا مطرح شده که ضمن بهره‌گیری از ظرفیت عظیم نماز عبادی سیاسی جمعه، ارگان‌ها و نهاد‌های مسئول در شهر با برپایی میز خدمت پاسخگوی مردم باشند و ارتباط خود با همشهریان را بیش از پیش تقویت نمایند.

امیدواریم با نظر ویژه امام جمعه محترم و فرماندار محترم شهرستان نسبت به این پیشنهاد و همراهی خود کما فی سابق، سبب ایجاد ارتباطی سازنده و هم‌افزا میان مردم و مسئولان شهرستان شوند.

برای آغاز و اثبات حُسن نیت شورای شهر، اولین نهاد پاسخگو نیز تک‌تک منتخبین مردم شریف گراش هستند که در اولین میز خدمت برپا شده حاضر خواهند شد.

این وعده را به همشهریان عزیز می‌دهیم که خود در برابر شما مسئول دانسته و همواره پاسخگوی سوالات و شبهات و مشکلات شما خواهیم بود. هرچند مشکلات در شهر زیاد است و باید اعتراف کنیم که در مسیر پیشرفت شهری، دچار ناهمواری‌ها هستیم اما با همدلی و همراهی مردم عزیزی که همواره حسن نیت خود را بر ما خادمان خود ثابت کرده‌اند شاهد برطرف شدن این مسائل و مشکلات خواهیم بود.
ان شاءالله

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=5987

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: