اعتراض حسین‌زاده به مصوبات سفر هیات دولت به فارس

آخرین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به فارس اختصاص داشت. چند روز پس از پایان سفر هیات دولت، یک فایل pdf از مصوبات سفر منتشر شد که در هیچ جای آن نامی از گراش به چشم نمی‌خورد. حالا حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس، صبح امروز 27 مردم در نطق پیش از دستور، اعتراض خود را نسبت به این مصوبات اعلام کرد.

به گزارش پندری، سفر رئیس جمهور و اعضای دولت پنجشنبه ۲۲ مهر انجام شد و عین‌اللهی، وزیر بهداشت به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در ۶ شهرستان‌ جنوبی فارس حضور یافت. اما حضور ۳۵ دقیقه‌ای وی و عدم توجه به خیرین در گراش، اعتراضاتی را از سوی مردم و همچنین حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش به دنبال داشت.

اما صبح امروز، ۲۷ مهر ۱۴۰۰، مهندس حسین‌زاده، نماینده‌ی مردم لارستان، خنج، گراش و اوز نیز در نطق پیش از دستور به این مصوبات اعتراض کرده است. او با تشکر از رئیس‌جمهور بابت سفرهای استانی گفت: «آقای رئیس‌جمهور، سفرهای استانی شما، امیدها را در دل مردم زنده می‌کند. اما لازم است که نگاه کارشناسی به مصوبات و اخذ بودجه رعایت بشود. آب بخش مرکزی شهرستان گراش و پنج بخش و هشتاد روستای جنوبی استان فارس که در جلسات مخلتف تذکر داده شده اما در مصوبات استان فارس نیامده است. و این یکی از موارد تبعیض در مصوبات و و بودجه‌های سفرهای استانی است که به آن اعتراض داریم.»

نماینده مردم در ادامه گفت: «قبض برق کشاورزان بین دو تا هشت میلیون در نوسان است و رسیدگی نمی‌شود.»

حسین‌زاده با اشاره به مشکلات حوزه راه و شهرسازی گفت: «در حوزه‌ی راه و شهرسازی جاده چک‌چک و تونل شهدای خلیج فارس مطالبه‌ی پنجاه ساله‌ی شهرستان گراش است. گرچه پیشرفت فیزیکی بالایِ ۵۰ درصد دارد، اما متاسفانه به آن توجهی نشده است. جاده‌ی آب‌باریک بنارویه و جاده‌ی فرشته‌جان جویم نیز به همین شکل توجهی نشده.»

نماینده مردم در مجلس همچنین گفت: «در بحث بهداشت و درمان سی‌تی‌اسکن شهر بیرم و شهرستان اوز متاسفانه مدت‌هاست بر زمین‌ مانده است.»

اوز پایتخت کتاب ایران در سال ۱۴۰۰ شود

حسین‌زاده در ابتدای نطق امروز خود ضمن تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد در خصوص تخصیص بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی، پیشنهاد داد: «ضمن تبریک هفته‌ی وحدت و به پاس احترام به مردم اهل سنت حوزه انتخابیه جنوب استان فارس، شهرستان اوز که اهل مطالعه و فرهنگ هستند، سال ۱۴۰۰، حتما این شهرستان به عنوان پایتخت کتاب ایران ۱۴۰۰ ان‌شالله انتخاب شوند. به دلیل اینکه هزینه‌های زیادی را انجام داده‌اند. و چندین سال است که در مرحله‌ی نهایی هم حضور دارند.»

فایل با کیفیتِ نطق امروز حسین‌زاده در مجلس را اینجا ببینید.

فایل مصوبات هیات دولت در سفر استانی به استان فارس را از اینجا دانلود کنید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=5352

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: