در گراش از کجا گل و گیاه بخریم؟

همان قدر که زیبایی ظاهری خود برایمان مهم است، زیبایی فضایی که در آن زندگی و یا کار می‌کنیم نیز می‌تواند مهم باشد. برای اعیاد، جشن‌های مختلف، مهمانی‌ها و ... مغازه‌ها و پاساژهای زیادی را زیر و رو می‌کنیم تا لباسی را انتخاب و در نهایت می‌خریم.

در این گزارش مکان‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که برای زیبایی فضای زندگی و کار خود می‌توانید روی آنها حساب نمایید؛ مراکز فروش و ارائه خدمات در زمینه گل و گیاه. (این گزارش در شماره سیزده فانوس، نشریه داخلی هیات محبان اهل‌بیت(ع) منتشر شده است.)
اگر پروژه‌ها، برنامه‌های فصلی و مناسبتی نهادهایی مثل شهرداری، جهادکشاورزی، منابع طبیعی و … را که به صورت غیر متمرکز و غیردائم هستد را قلم بگیریم، در شهر خودمان، گراش، ۶ مرکز فروش و ارائه خدمات در زمینه گل و گیاه را داریم. این ۶ مرکز در دو حیطه مجازی و حضوری فعالیت دارند که در ادامه در راستای حمایت از کسب‌وکارهای شهرستان و آشنایی هر چه بیشتر همشهریان عزیز معرفی خواهند شد.

فروشگاه‌های مجازی:
۱. مریم مالدار، اهل قلم و قلمه
اولین مرکز خرید گل و گیاه مجازی که معرفی می‌گردد، پیج فروش خانم مریم مالدار خواهد بود. وی دانشجوی کامپیوتر، اهل و ساکن گراش است. اگر در زمینه ادبیات نیز دستی بر آتش داشته باشید احتمالا ایشان را در حیطه نوشتن نیز خواهید شناخت. همچنین نسبت به تکثیر گل و گیاه علاقه‌مند بوده و به همین دلیل خود را به نقل از دوستان خود، اهل قلم و قلمه معرفی می‌کند. به گفته خانم مالدار تنوع خانواده گیاهان بسیار بالا است و گونه‌هایی که با آب‌وهوای منطقه ما سازگار باشد کمی محدود است. اما با این وضعیت نیز دستمان برای انتخاب گل و گیاه باز است. نکته‌ای را که خانم مالدار به خریداران متذکر می‌شود این است که ابتدا نور منزل خود را ارزیابی کرده و بعد محصول خود را انخاب کنند. همچنین ویژگی و شرایط نگهداری محصولات را هنگام خرید از فروشندگان سوال نمایند. آدرس صفحه مجازی در اینیستاگرام که می‌توانید از این طریق سفارش‌های خود را انجام دهید: @m4ryam78

۲. گلستو، کارشناس ارشد باغبانی
دومین مرکزی که شما می‌توانید گل و گیاه مورد علاقه خود را بخرید، صفحه مجازی خانم مظفری‌فرد است. وی لیسانس و کارشناسی ارشد باغبانی دارد و از سال ۹۶ کارش را شروع نموده است. به گفته خانم مظفری‌فرد محصولاتشان بیشتر گیاهان آپارتمانی و مناسب فضای باز، که در عین زیبایی برای منطقه خودمان سازگار و مقاوم هستند، می‌باشد. دغدغه ایشان اطلاعات در زمینه نگهداری گیاهان و اینکه چه محصولاتی متناسب با آب‌وهوای منطقه ما هستند، بیان کرده‌اند. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه مجازی اینیستاگرام خانم مظفزی‌فرد به آدرس golestooir و یا تماس با شماره ۰۹۳۸۵۷۳۹۱۶۶ خرید و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.

 

۳. خشنود، سومین گل‌فروش‌ِ مجازی گراش
خانم خشنود سومین فردی است که در زمینه فروش مجازی گل و گیاه فعالیت دارند. وی قریب به ۳ سال است که شروع به کار کرده و محصولات خود را در صفحه اینیستاگرام خود به آدرس
@ gol-ara-khoshnod69منتشر می‌کند. بیشتر محصولات ایشان آپارتمانی و متناسب با شرایط اقلیمی منطقه و برخی از گونه‌های گلدار بیرونی که مقاوم به نور مستقیم هستند می‌باشد. ابتدا شروع به کار، این فعالیت را بیشتر به عنوان خریدهای جزئی و هدیه دادن به دیگران تلقی می‌کردند. با گذشت زمان فعالیت خود را جدی‌تر پیگیری نموده تا جایی که منبع درآمد و شغل ایشان گردیده است. شما جهت مشاوره و سفارش محصولات مورد علاقه خود می‌توانید با شماره ۰۹۳۷۵۹۹۵۲۸۱ نیز تماس حاصل نمایید.

فروشگاه‌های حضوری:
۱. گُل‌فروش‌ِ برازجانی در گراش
در ادامه با مراکز خرید حضوری گل و گیاه در سطح شهر گراش آشنا خواهید شد. اولین مرکزی که احتمالا آشنایی دارید، مرکز خریدی است که در بلوار مرحوم شیخ احمد انصاری، و جلوی بیمارستان امبرالمومنین علی(ع) دایر می‌باشد. آقای کرمی که خود اصالتا اهل برازجان بوشهر است قریب به ۸ سال است که در گراش این مرکز خرید را دایر نموده. محصولات ایشان از تنوع بالایی برخوردار هستند و علاوه بر گل و گیاه، گلدان‌های سفالی، پلاستیکی و سرامیکی در ابعاد و رنگ‎‌های مختلف نیز به مشتریان ارائه می‌دهند. در صورت سوال و ثبت سفارشات خود می‌توانید با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید: ۰۹۱۷۳۹۱۳۶۰۳

۲.خلیج‌فارس، گیاه‌فروشی در جاده لار ـ گراش
بلوار خلیج فارس، از سمت لار به گراش را که طی می‌کنید، سمت راست جاده احتمالا گلخانه‌ای را مشاهده کرده باشید. آقای میرزایی چند ماهی بیشتر نیست که کارش را شروع کرده و اسم مجموعه‌اش را نیز مجموعه خلیج فارس نام‌گذاری کرده است. محصولاتش درخت‌های مرکبات و گیاهان آپارتمانی و … است که از شهرستان‌های همجوار و استان‌های دیگر تهیه می‌کند. برای ثبت سفارش و کسب اطلاعلت بیشتر می‌توانید با شماره ذیل، ۰۹۹۰۵۴۶۱۷۱۳ تماس حاصل فرمایید.

۳. از ایستگاه گلماند هم می‌توانید گل و گیاه بخرید
آخرین مرکزی که می‌توانید گل و گیاه خود را آنجا جستجو کنید، ایستگاه گلماند است. به سبب داشتن مولفه اصلی، یعنی فعالیت دائمی در زمینه فروش گل و گیاه، این مرکز نیز در این گزارش گنجانده شده است. مرکز گلماند با همکاری شهرداری و بخش خصوصی از ۱۲ اسفند سال ۹۹ شروع به کار کرد. همشهریان می‌توانند زباله‌های بازیافتی خود شامل: کارتن، پلاستیک و انواع فلزات را تحویل نموده و گل و گیاه در یافت کنند. این مرکز در ابتدای خیابان صیاد شیرازی و جنب مدرسه کوثر واقع گردیده است. ساعت کاری این مرکز نیز از ساعت ۱۷ الی ۲۲ می‌باشد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=8801

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: