در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد:

لطمه سنگین با ۵۰۰ هکتار غرقابی باغات شهرستان / درخواست انتقال آب دریا به روستاها

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش در بخشی از خطبه دوم نماز جمعه به هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: «آمار پانصد هكتار غرقابی باغات در شهرستان لطمه سنگينی به مصرف آبی است.» او در ادامه گفت: «يكی از مطالبات جدی و اولويت‌دار و مسئولين و مردم از هيئت دولت بهره‌مندی روستاهای تشنگی ما از انتقال آب دريا است.»

روابط عمومی ستاد نماز جمعه گراش خطبه‌های نمازجمعه پنجم آبان را منتشر کرده است.

بخشی از صحبت‌های حجت‌الاسلام بخشایش‌پور در خطبه‌های نماز جمعه:

هشتم آبان سالروز شهادت نوجوان سیزده ساله شهید محمدحسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی را گرامی می‌داریم و این روز رو به دانش‌آموزان بسیجی تبریک عرض می‌کنم و آرزوی والدین برای فرزندانشان این هست که ثمره زندگی ایشان رشد عقلانی و پیشرفت علمی داشته باشند، کشور و ملت از جهت اخلاقی و اعتقادی و تربیتی و بصیرتی مدیون این فرزندان می‌باشد.

برادران و خواهران با شرایطی که دشمنان در انحراف نوجوانان و جوانان به کار بسته‌اند حساسیت نسبت به این مسئله امر ساده‌ای نیست. بالاخره اهل تحقیق بر این باور هستند که دو هنر در میان هنرها بسیار سخت است یک هنر کشورداری و مملکت‌داری دو هنر تربیت، کسانی که متولی تربیت هستند مخصوصاً آموزش و پرورش و آموزش عالی و دانشگاه‌ها از این عنایت را داشته باشم. که شما مثل یک مرزدار عمل کنید در مرزهای اعتقادی که ابلیس و ابلیس‌نماها عفت و حیا طهارت و غیرت و سلامت فکر و عقیده را مورد هدف شوم خودشان قرار می‌دهند. خیلی باید مراقبت و پاسداری کرد چون فکر و عقیده‌ای این دانش‌آموز یا دانشجو مثل زمین بایری است که هر بذری در ذهن و فکر آنها کاشته شود مالک همان فکر و عقیده خواهد شد لذا همه باید دست به دست هم بدیم با برنامه و حساسیت موضوع را رصد کنیم از یک واقعیتی هم باید پرده برداری کنیم که آن‌گونه که باید و شاید کلیه نهادهای مدیریتی آن گونه که باید و شاید روی این مسئله حساس نیستند.

برخی از پوشش‌های نامناسب فکرهای ضددینی برخی معلمان اگر زیر ذره بین متولیان امر و خانواده‌ها قرار نگیرد سرمایه‌های آینده را بر باد می‌دهد یکی از راه‌های مصونیت بخش فکر و عقیده برای فرزندان ما ارتباط با شجره طیبه بسیج است. خانواده‌هایی که دغدغه آینده فرزندانشان را دارن تقویت بسیج دانش‌آموزی را در مدارس مطالبه بکنند.

مطلب بعد هفته هفته پدافند غیرعامل است پدافند غیر عامل دفاع بدون اسلحه است یکی از بخش‌های مهم و نوین الگوی دفاع در کشور اسلامی‌مان است. مجموعه اقداماتی که بدون به‌کارگیری سلاح و تجهیزات نظامی باعث کاهش آسیب‌پذیری و افزایش پایداری ملی تسهیل مدیریت بحران و یک نوع بازدارندگی دفاعی در برابر تهدیدات دشمن است. مقام معظم رهبری فرمودند اگر مدیران کشور اهمیت مسئله پدافند غیرعامل را به طور شایسته توسعه ندهیم کشور در معرض تهدیدهای غیرقابل جبران قرار می‌گیرد آنچه که قوای سه‌گانه که ما می‌بایست دقت بکنند اصلی‌ترین وظیفه پدافند غیرعامل پیش‌بینی بینی تصمیمات اجرایی در آینده است. یکی در حوزه بنزین است مثلا اگر پیش‌بینی کنند که اگر روزانه صد و بیست میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شود در نتیجه کشور با چه چالش‌هایی مواجه خواهد شد مع الاسف کشور ما در مصرف بنزین رتبه اول جهان را دارد و این با فرهنگ دینی ما سازگار نیست.

یکی از راهکارها تولید خودروهای برقی و هیبریدی است ، دولت باید متولیان صنعت خودروسازی را وادار به ساخت و تولید خودروهایی بکند تا سطح مصرف انرژی فسیلی را پایین بیاورد. مثال بعد در مسئله مصرف بی‌رویه آب هست با وضعیت کم بارانی و کاهش آب تا کی باید تو این کشور کشاورزی ما درگیر جنون غرقابی باشد باید استفاده از آب را تحت فشار و قطره‌ای اجباری بکنیم. آمار پانصد هکتار غرقابی باغات در شهرستان لطمه سنگینی به مصرف آبی است. یکی دیگر از مصادیقی که در حوزه پدافند غیرعامل می‌بایست دولت متعهد می‌شد خساراتی هست که در اثر سیل در دی‌ماه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود چهل میلیارد تومان محصولات کشاورزی شهرستان خسارت به مردم وارد شد و بعضاً خسارت جبران شده در بحث قبلی بود. ولی پرداخت خسارت محصولات چیزی نبود مردم هم دقت داشته باشند که بیمه کردن محصولات به نفع خود شماست مطلبی دیگر و ماهیم.

مطلب مهم و مورد نیاز مردم ما در بحث پدافند غیرعامل انتقاد و گلایه جدی‌ام به آب و فاضلاب استان است. انتقال آب از خلیج فارس و منطقه عسلویه به استان با وجود هشت روستا تشنه بخش مرکزی شهرستان و عدم توجه به این مردم گرفتار کوتاهی محض هست یکی از مطالبات جدی و اولویت‌دار و مسئولین و مردم از هیئت دولت بهره‌مندی روستاهای تشنگی ما از انتقال آب دریا هست.

مطلب بعد غزه در خاک و خون دست و پا می‌زند اما مدعیان اما همچنان آثار مخرب طوفان‌الاقصی اجازه برگشت به دوران ثبات را به رژیم جعلی صهیونیستی نداده و نخواهد داد آنچه که بیانگر این مدعاست نحوه مواجهه رژیم کودک‌کش صهیونیستی با اتفاقاتی است که تاکنون تجربه نکرده بود کسری بودجه اسرائیل و کاهش ارزش پول رژیم جعلی بانک مرکزی اسرائیل کسری بودجه را ۱/۱ دهم در این جنگ بررسی کرده بود ولی فرسایشی شدن این جنگ باعث شد ۲ / ۵ دهم درصد کسری بودجه را اعلام کرده است.

بانک مرکزی اسرائیل اعلام کرد برای جبران کاهش ارزش پول رژیم صهیونیستی مجبور شده است ۱۱ / ۵ میلیارد دلار تزریق بکند برآورد هزینه جنگ سه میلیارد دلار بوده که تاکنون ۱۲ / ۸ میلیارد دلار هزینه تجاوزات اینها بوده است استفاده از سیصد هزار سرباز ذخیره که در ادارات و نهادها مشغول به کار بودند و فراخوان به خدمت شدن نشانه دیگر شکست این رژیم هست. حضور سران کشورهای غربی با هدف نجات اسراییل است ولی زیر مقاومت رزمندگان با خاک یکسان خواهند شد . والسلام

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12741

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: