#گزارش_تصویری احمدرضا عابدینی از عزاداری در مسجد گراشی‌های کیش

عالم به ماتم تو حسینهٔ غم است

گراشی‌های مقیم کیش، دهه اول محرم ۱۴۰۲ در مسجد ثامن‌الائمه عزاداری می‌کنند. از گراش مصطفی کارگر، محمد درستکار و علی‌اکبر امانی مداحی و نوحه‌خوانی مراسم را انجام می‌دهند.

حاج‌مشتاق مشتاقی این مسجد را به نیابت از مرحومه خجسته خواجی مادر شهید احمد مشتاقی در زمینی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع احداث کرده است.

عکس‌های احمدرضا عابدینی:

مصطفی کارگر، شاعر و مداح‌ اهل‌بیت(ع) در صفحه اینستاگرامش نوشته است:

از سال ۱۳۹۳ شروع شد. ۶ سال مستمر و بعد سه سال وقفه به خاطر کرونا و امسال مجدد شروع شد. دهه محرم را در این جزیره زیبا به محضر سیدالشهدا عرض ادب می‌کنم. هم در انجمن‌های ادبی‌اش شرکت کردم و هم رادیو و تلوزیونش برای اجرا و شعرخوانی و هم با همشهریان و محبان مولا همکلام شدم.
با برخی شاعران و نویسندگان خوب جزیره هم توفیق آشنایی پیدا کردیم و هنوز از آثارشان فیض می‌بریم.
صفای مسجد امیر این جزیره و مجلس روضه‌ی آن بعد از نماز عشا جایگاه خاصی دارد در ذهنم با روحانی آن حاج آقا یوسف‌پور که ترک بود و به شکل اعلا اهل شعر و خوش‌نوا و خوش لحن.
امسال هم محمد آقای درستکار همراهی می‌کند. معلم است و خوش نقش. سال‌های قبل حمیدآقای شکوهی هم حضور داشت که جمع خوبی داشتیم. امسال آنسوی آب است. ما هم آن سوی آب هستیم ولی او آن سوتر از ما البته. دهه را از دستپخت خوب او فیض می‌بردیم. در دوره‌هایی علی‌اکبر امانی همراهی کرد که امروز وکیل است و موفق و نیمه دوم دهه ملحق خواهد شد.
مسجد زیبای ثامن الحجج کیش که حاصل نیت خالصانه بانی آن حاج آقای مشتاقی، همشهری ما گراشی‌هاست، محل اجرای برنامه‌ی ما بوده و هست. حاج محمود بزرگوار و عوامل با صفای برنامه این مسجد را هیچگاه فراموش نمی‌کنم. کنار میدان ساحل و روبروی مرکز خرید زیتون، زندگی را در ذهن ماندگار می‌کند.
از کیش می‌شود فراوان صحبت کرد و خاطراتم در جریان است.
کیش زیباست.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12237

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: