شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور ایران، حین انجام وظیفه و خدمت به مردم در استان آذربایجان شرقی، با سقوط بالگرد به شهادت رسید. معاون اجرایی رئیس جمهور این خبر را تایید کرده است.

به گزارش پندری، پس از حدود ۱۸ ساعت جست‌وجو برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور و هیات همراه، سرانجام لاشه سوخته این بالگرد در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی پیدا شد.

در این حادثه غمناک آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه؛ امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی دیگر به شهادت رسیدند.

آیت‌الله رئیسی پس از شهید رجایی که به دست منافقین به شهادت رسید، دومین رئیس جمهور شهید ایران به شمار می‌رود.

شهید محمدعلی رجایی از ۱۱ مرداد ۱۳۶۰ تا ۸ شهریور همان سال، یعنی به مدت ۲۸ روز، رئیس‌جمهور ایران مردم بود و سرانجام در هشتم شهریور ۱۳۶۰ در حادثهٔ انفجار در دفتر نخست‌وزیری ترور و به شهادت رسید.

طبق اصل۱۳۱ قانون اساسی «در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس جمهور […] معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت رهبری اختیارات وی را عهده می‌گیرد و شورایی متشکل از رئیس مجلس و رئیس قوه‌قضائیه و معاون اول رئیس‌جمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت ۵۰ روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود.»

مقام معظم رهبری در شب گذشته در سخنانی تاکید کردند: ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. ان‌شاءالله همه کارها اعم از امنیت کشور و امنیت مرزها و امور مربوط به قوه مجریه مرتب و منظم انجام خواهد شد و پیش خواهد رفت.

پندری این ضایعه دردناک را به محضر مقام معظم رهبری و همه مردم ایران تسلیت عرض می‌کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13623

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: