تسهیلات بنیاد مسکن به بافت فرسوده: شاید وقتی دیگر

کارشناسان پژوهشکده سوانح بنیاد مسکن کشور از بافت فرسوده محله پاقلعه گراش بازدید کردند ولی اعطای تسهیلات را به «انجام مطالعات تکمیلی» موکول کردند.

پیش از این، رئیس بنیاد مسکن کشور که برای بازدید از مناطق سیل‌زده و آسیب‌دیده از بارش ۱۲ دی به گراش سفر کرده بود، گفته بود کارشناسان بنیاد برای بررسی بیشتر به گراش سفر خواهند کرد. (در پندری بخوانید)

حالا پس از بازدید کارشناسان از بافت فرسوده گراش، دوباره اعطای تسهیلات به انجام مطالعات بیشتر و آینده‌ای نامعلوم موکول شده است.

این درحالی است که بافت فرسوده گراش در برابر حوادث طبیعی از جمله بارندگی و زلزله بسیار آسیب‌پذیر بوده و حتی در بخش‌های زیادی از آن مناطق امکان حضور آمبولانس و ماشین آتش‌نشانی نیز وجود ندارد.

به گزارش پندری و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گراش در تاریخ ۲۳ دی ۱۴۰۰، کارشناسان اعزامی از سوی پژوهشکده سوانح طبیعی وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهران به سرپرستی مهندس عمادی از پاقلعه گراش بازدید نمودند.

دکتر صبوری و دکتر طاهری از پژوهشکده سوانح و مهندس عمادی از معاونت بازسازی ضمن بازدید از محلات قدیمی و فرسوده پاقلعه شهر گراش با همراهی مهندس عبادی کارشناس تسهیلات حوادث اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس، دکتر ابولی بخشدار مرکزی شهرستان گراش، مهندس جمشیدی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گراش به‌همراه کارشناسان این بنیاد، جناب آقای مهروری شهردار گراش، جناب آقای یوسفی مسئول دفتر نماینده مردم شهرستان های گراش، خنج، اوز و لارستان در مجلس شورای اسلامی در شهر گراش، رئیس و اعضای شورای شهر گراش انجام گرفت، بر لزوم انجام مطالعات تکمیلی در جهت اعطای تسهیلات بازسازی و حوادث تاکید نموده و خواستار همکاری تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله شورای شهر و شهرداری جهت ساماندهی بافت پاقلعه نموده و خواستار اعطای تخفیفات ویژه پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده در جهت مقاوم‌سازی و ساخت و ساز فنی جهت تسهیل در امر بازسازی و بهسازی مردم و ساکنین گردیدند.

در ادامه مهندس جمشیدی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گراش ضمن خوش آمدگویی به کارشناسان اعزامی از تهران جهت تخصیص تسهیلات بازسازی و بهسازی مسکن در بافت پاقلعه گراش ضمن تاکید بر تسریع در روند تصویب و تخصیص تسهیلات فوق خواستار توجه ویژه تمامی مسئولین شهر و شهرستان گراش به این بافت گردیده و بیان داشته که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در چندین نوبت از طریق مکاتبه با اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس خواستار تصویب و تخصیص تسهیلات به شهر گراش بوده و لزوم تخصیص تسهیلات به بافت پاقلعه مورد توجه بنیاد مسکن این شهرستان بوده است که با حضور کارشناسان اعزامی این حوزه از شیراز و تهران و تسهیل روند تصویب تسهیلات فوق بتوان بر بازسازی بافت فرسوده پاقلعه امید داشت.

در پایان نیز اعضای شورای اسلامی شهر گراش و شهردار گراش نیز خواستار توجه ویژه به این بافت گردیدند. دانشور رییس شورای اسلامی شهر گراش نیز آمادگی خود را در جهت صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده با کمترین هزینه، همکاری در آواربرداری و تعریض معابر بیان داشتند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=6377

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: