«تولد لبخندها» ادامه دارد

۱۵ کیک تولد به مناسبت نیمه‌ی رمضان و تولد امام حسن(ع)، به دانش‌آموزان کم‌بضاعت گراش اهدا می‌شود. طرح «تولد لبخند» از آذر ۹۹ با همکاری کانون فرهنگی ابن‌الرضا(ع) و شیرینی‌سرای اعظم شروع شده و ادامه دارد.

پندری-راضیه سیاح: هرسال روز تولد فرزندان عزیز خود را به جشن می‌نشینیم و ساعتی بعد، عکس‌ها را در فضای مجازی منتشر می‌کنیم. اما نمی‌دانیم که شاید در همین حوالی، زیر آسمان همین شهر کودکانی باشند که لابه‌لای خاطراتشان چیزی به نام جشن تولد یا کیک تولد ندارند! و پدرانی که جدال دخل و خرج، مجالی برای تهیه‌ی یک کیک تولد برای فرزندانشان باقی نمی‌گذارد.

طرح «تولد لبخند» عنوان طرحی‎ست که کانون فرهنگی هنری ابن‎الرضا (ع) با همکاری شیرینی‌سرای اعظم از آذرماه ۹۹ آن را شروع کرده است. در این طرح که قرار است به مدد مهر شما خوبان ادامه‌دار باشد، در روز تولد افرادِ شناسایی شده‌، کیک تولد تهیه و برای آنها فرستاده ‌شود. دانش‌آموزان نیازمند توسط مدیران مدارس شناسایی و معرفی می‌شوند.

محمدعلی پوسانه، دبیر اجرایی این طرح در گفتگو با پندری گفت: از آذر۹۹ این طرح را با
کانون فرهنگی ابن‌الرضا(ع) و با همکاری قنادی اعظم شروع کردیم. تا حالا حدود ۴۵ کیک تولد آماده کردیم و به مدیر مدرسه‌ها تحویل دادیم. البته ۱۵ کیک به مناسبت و نیت ۱۵ رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع) آماده شده است.

پوسانه در خصوص چگونگی شناسایی افراد و همچنین تامین هزینه این طرح گفت: مدیر مدرسه‌های ابتدایی و راهنمایی، دانش آموزان کم‌بضاعت را مشخص می‌کنند و تاریخ تولدشان را به ما می‌دهند. خود مدیرها کیک‌ها را می‌برند خانه‌ی دانش‌آموزان و به نوعی سوپرایز هم می‌شوند. هزینه‌های این طرح توسط خود قنادی اعظم و کمک خیرین تهیه می‌شود. مرحله‌ی اول طرح «تولد لبخند» مخصوص دانش‌آموزان دختر بوده و در مراحل بعد دانش‌آموزان کم‌بضاعت پسر نیز اضافه می‌شود.

محسن افشار مسئول کانون ابن‌الرضا (ع) نیز از اولین قدم اجرای این طرح در اذرماه سال گذشته می‌گوید: «در اولین اقدام دو لبخند را متولد کرده‌ایم. وقتی کیک تولد با دست مدیر به دستانِ دانش‌آموز نشست، خوشحالی و لبخند مهمان آن خانواده شد. و همان لبخند دلیلی شد برای ادامه‌ی جدی طرح. با کمک شما همشهریان می‌توانیم لبخندهای بیشتری را در روز تولد فرزندان خوب شهرمان رقم بزنیم‌.»

شما نیز می‌توانید برای پیوستن به پویش همدلانه‌ی «تولد لبخند» از این طریق اقدام کنید:

💳 شماره کارت بانک تجارت: ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۷۴۵۵۶۴۱
➖به نام کانون فرهنگی هنری ابن‌الرضا (ع) شهرستان گراش

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=3029

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: