۱۶۰ مهمان ناخوانده اهالی محله پاقلعه را غافلگیر کردند

محمد درستکار، مدیر مدرسه شادرام گراش نوشت: صبح روز ۲۵ و ۲۶ بهمن، ۱۶۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه شادرام با حضور در محله پاقلعه از بافت تاریخی شهر گراش بازدید کردند.بازدیدی که باعث شد اهالی سحرخیز پاقلعه، درب خانه.هایشان را باز کنند و از علت حضور دانش‌آموزان در محله سوال کنند.

طرح بوم(برنامه ویژه مدرسه) یکی از طرح.هایی است که در راستای عمل به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در مدارس کشور در حال اجرا است.
در ۲ سال اخیر، هدف‌گذاری ما برای مدرسه، آشنایی دانش آموزان با مشاهیر و افتخارات شهر بود. امسال آشنایی و معرفی بناهای تاریخی و فرهنگی شهر را به برنامه هایمان اضافه کرده‌ایم.

این بازدید با هدف پرورش ساحت زیبایی شناسی، هنری و همچنین آشنایی دانش‌آموزان با آثار ملموس و معنوی شهر، انجام شده است.

این برنامه بنا بود به مناسبت روز گراش انجام شود اما به دلیل فشردگی برنامه‌ها در دهه‌ی فجر به اواخر بهمن موکول شد.
اکثر دانش آموزان برای بار اول وارد این محله شده بودند. بعضی از قسمت‌های این محله حتی موتورسیکلت هم نمی‌تواند عبور کند، اما به جهت بافت دلنشین آن، قدم زدن در آن برای بچه‌ها لذت‌بخش بود و مجذوب زیبایی‌های آن شده بودند.

در حاشیه بازدید ها دانش.آموزان صبحانه و تغذیه شان را هم در این مکان.های تاریخی سرو کردند تا خاطره ی این روز برایشان شیرین‌تر شود.

دانش‌آموزان در این بازدید ۲ ساعته از مکان‌هایی چون مسجد جامع، حسینیه سنگاوی، حسینیه حاج‌علیرضاخان، مسجد آخوند و سابات کنار آن، خانه فضل‌الله‌خان و سرای تاریخی سعادت بازدید کردند و در پایان هر بازدید برای شادی روح بانیان و نگهدارندگان این بناهای تاریخی صلوات فرستادند.

از مدیریت آموزش و پرورش، مهندس فتاحی، عبداللهی، آرمان‌مهر و آقایان فرهاد حسن‌زاده، سعید کریمی، مهرزاد مالدار، اکبر رشیدی و سرکار خانم جباری که در اجرای این بازدید با کادر مدرسه همکاری داشتند کمال تقدیر و تشکر را داریم.

عکس‌های این بازدید را در سایت پندری ببینید:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=11307

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: