دستگاه قضایی محتکرین را معرفی کند

امام جمعه گراش در خطبه‌ی دوم نماز جمعه‌ی ۲۳ اردیبهشت‌ماه ١۴٠١، با اشاره به اقدامات اخیر دولت در حوزه اقتصاد، طرح اصلاح یارانه‌ها را یک اصلاح اقتصادی دانست که نتیجه آن به نفع مردم خواهد بود. وی همچنین از دستگاه قضای خواست محتکران و مفسیدن را به مردم معرفی و قاطعانه برخورد کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه، خطیب جمعه گراش سپس به مسئله تعمیم دولت سیزدهم در مورد اصلاح یارانه‌ها که به مهمترین مباحث روز جامعه تبدیل شده نیز گریزی زد و قدر مشترک آن‌ را هم اقتصاد مقاومتی برشمرد تا ما را خودکفا کرده و بتوانیم روی پای خود بایستیم که در این باب نه دولت‌ها و نه ملت به وظایف خویش عمل نکرده بودند. پس بنابراین اکنون انجام آن بر مردم جامعه دشوار می‌نماید.

وی خطاب به نمازگزاران با تاکید بر اینکه امروز کمترین کسی است که به اشکالات مزمن کشور در حوزه اقتصاد اذعان نداشته باشد اضافه کرد: نظام اقتصادی ما بالغ بر ۵۰ سال است که به شرایط مطلوب اقتصادی خود نرسیده که البته دولت‌های مختلف بعد از انقلاب عمدتا از اصلاح ساختار اقتصاد کشور بازمانده یا اصلا نخواستند به ساختار صحیح اقتصاد ورود یابند. پس طبیعی است که این اصلاح ساختار باید گام‌به‌گام سنجیده و قاطعانه با همه اهداف آن ریل‌گذاری شود.

خطیب جمعه در ادامه گفت: درحال حاضر دولت دو وظیفه اساسی در عرصه اقتصاد دارد: اول رفع موانع شکوفایی اقتصادی. دوم حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی که در حال حاضر موانع بسیاری بر سر راه دولت در راستای شکوفایی اقتصادی قراردارد که در اینجا یارانه غیر هوشمند یا ارز ترجیحی یکی از آن معضلات بزرگ می‌باشد. به این مفهوم که از اول انقلاب تا امروز یارانه‌ای که باید در انتهای زنجیره یعنی سفره مردم قرار می‌گرفت. این یارانه به زنجیره اول پرداخت می‌شد که با دلالی و مافیای ثروت و قاچاق گاهی یارانه ۱۵ میلیون نفر به جیب یک نفر سرازیر می‌گردید و این ظلم به طبقه ضعیف جامعه بود که درصد بالایی از مردم جامعه را شامل می‌شد. و اینک نیز اگر روال سابق تداوم یابد ما باید شاهد افزایش فاصله طبقاتی باشیم و همچنان یک عده دلال مفت‌خور بر ثروت خود بیافزایند و درمقابل، قدرت خرید مردم کاهش یابد.

امام جمعه گراش در ادامه در این باره افزود: دولت سیزدهم با عزم جزم آمده، بر خلاف دولت‌های قبل اقدام به اصلاح اقتصادی نماید. یعنی دولت آقای احمدی نژاد اصلاحات اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها از دور دوم و سال پنجم شروع کرد. در دولت آقای روحانی اصلاحات اقتصادی ازسال‌های ششم و هفتم شروع شد که عملا فرصتی برای اصلاح نبود و اقتصاد را مجروح کردند. ولی دردرمان آن اهتمامی نگردید. هر چند درمان اقصاد از چند دهه خارج است کما اینکه کشورهای به اصطلاح پیشرفته که یک روز طعم تحریم هم نچشیدند مشکلات عدیده‌ای دارند. اما دولت آیت‌الله رئیسی بر خلاف رویه غلط دولت‌های قبل از همین سال نخست شروع کرد که به گفته کارشناسان و متخصصین نتیجه این طرح به نفع مردم است و ضروریست مردم عزیز به دولت منتخب خود فرصت دهند تا این ریل‌گذاری صحیح اقتصادی در مسیر درست و حق قرارگیرد. زیرا دولت سیزدهم برنامه‌های عقب‌مانده بسیاری از دهه‌ها قبل هم بردوش دارد. اصلاح نظام بانکی، مالیاتی،ساختاربودجه، کسب وکار، دانش بنیان و……. که همه این‌ها بردوش دولت سنگینی می‌کند و شرایط منطقه‌ای و جهانی هم آبستن حوادث بسیاری است.
خطیب جمعه در ادامه با بیان این‌که که دولت باید یک آینده کنگری و مصون‌سازی در عرصه ملی داشته باشد و درصدد حذف یارانه‌ها نیست عنوان نمود: دولت سیزدهم آمده یارانه‌ای که به جیب افرادی خاص تخصیص می‌یافت، آن دست‌های مافیایی و ظالم را قطع نماید و مثلا مرغی که تا دیروز ۳۰ هزارتومان می‌خریدیم، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان یارانه به جیب دلال سرازیر می‌گردید؛ حالا آن ۱۲۰ هزارتومان را به جیب ملت بریزد.

امام جمعه گراش در مباحث عملکرد دولت سیزدهم گفت: این دولت همان دولتی است که در مهار کرونا تعداد فوتی‌های روزانه بالغ بر ۷۰۰ نفر را به ۳ نفر کاهش داد. سواحل دریاها از چنگال چپاولگران خارج ساخت. کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل را راه‌اندازی نمود و در همین هفته گذشته مشکل بیمه ۵/۵ میلیون نفر مرتفع ساخت. علی‌هذا سوابق فساد ستیزی آیت‌الله رئیسی مبین عبور دولت از بحران‌هاست.

مقام معظم رهبری در بحث امنیت شغلی در هفته گذشته درجمع کارگران تذکردادند: یک میلیارد صادرات بی رویه صدها هزار فرصت شغلی را تعطیل می‌کرد آن‌هم وارداتی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه ملت وارد می‌شد و بسیاری به اسم واردات با حقوق مردم برای خودشان در مسکن و تجارت در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کردند که باید دست‌های خائنین قطع کنند. وی افزود: دولت شروع کرده، منتهی از یک مسئله نباید غفلت کرد. هنوز چند ساعتی از اجرای اصلاح یارانه‌ها نگذشته بود که برخی اجناس در بازار کمیاب گردید که باید دانست این هجوم مردم برای خرید کالای مورد نیاز نبوده بلکه این‌ها ریشه در احتکار مفسدین لامذهب دارد.

در همین شهرستان خودمان از یک محتکر روغن بالغ بر یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم روغن توسط عوامل ایثارگر سپاه پاسداران کشف و ضبط شد که ضمن تقدیر از این اقدام به دستگاه قضایی عرضه می‌دارم این مفسدین حرام‌خوار را به مردم معرفی کنید و با کسانی که در این اوضاع به نظام و ملت خیانت می‌کنند، قاطعانه برخورد نمایید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=8287

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: