درخشش گراشی‌ها در المپیادهای علمی وزارت بهداشت

دو دانشجوی گراشی در سیزدهمین المپیاد وزارت بهداشت افتخارآفرینی کردند. عرفان محسن‌زاده، دانشجوی پزشکی، در بخش گروهی این المپیاد مدال طلا را کسب کرده. او همچنین موفق به دریافت دیپلم افتخارِ بخش انفرادی نیز شده است. محمدرضا جوشن، دانشجوی ارشد تغدیه‌ی بالینی نیز در این دوره مدال نقره‌ی بخش انفرادی را کسب کرده است.

به گزارش پندری، سیزدهمین دوره المپیادهای وزارت بهداشت، به صورت مجزا از وزارت علوم، در حیطه‌هایی از جمله مدیریت نظام سلامت، کارآفرینی، فلسفه‌ی پزشکی، تفکر علمی در علوم پایه و آموزش پزشکی برگزار شده است. بیشتر موضوعات این المپیاد بین‌رشته‌ای و با هدف ارتقای دانشجویی می‌باشد.

اولین آزمون بخش انفرادی بین ۶۰۰ دانشجو برگزار شده که ۹۰ نفر برگزیده شدند و به مرحله‌ی بعد راه پیدا کردند. مرحله‌ی دوم به صورت موازی، در دو بخش انفرادی و گروهی برگزار شده است. مدال‌ها نیز به صورت گروهی و انفرادی توزیع می‌شود.

بعد از این مرحله، در یک یک آزمون دیگر، مدال‌آوران انفرادی مشخص شده‌اند. همین ۹۰ نفر، به گروه‌های سه نفره هم تقسیم می‌شوند و به صورت گروهی نیز به رقابت می‌پردازند.

از بین این ۳۰ تیم که در یکی از حیطه‌ها فعالیت خودشان را انجام دادند، تیم عرفان محسن‌زاده جزء ۱۰ تیم برتر بود که به مرحله‌ی بعدی راه پیدا کرد. مرحله‌ی دومِ آزمون‌های گروهی، هفته‌ی گذشته در دانشگاه ایران برگزار شد که تیم‌ محسن‌زاده از بین ۱۰ تیم، مقام اول را کسب کرد و مدال طلا گرفت.

البته او در بخش انفرادی نیز توانست دیپلمِ افتخار را کسب کند.

محسن‌زاده با این مدال طلا می‌تواند عضو ملی بنیاد نخبگان کشور و عضو استعداد درخشان پزشکی شود. امکان تحصیل همزمان در دو رشته، یکی دیگر از امتیازهای این مدال طلا برای محسن‌زاده می‌باشد.

مقاله‌ی برگزیده‌ی محسن‌زاده در حیطه‌ی «مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت (فلسفه پزشکی)» و با عنوان «تحلیل انتقادی انسانیت‌زدایی در پزشکی توسط هوش‌ مصنوعی از دیدگاه فینبرگ» بوده است. او در خصوص موضوع این مقاله می‌گوید: «ما دغدغه‌ی انسانی کردن پزشکی را داریم و معتقدیم در درمان بیماران باید به شخصیت آن‌ها نیز توجه شود.»

محمدرضا جوشن، دیگر دانشجویِ گراشی است که در این دوره از المپیاد، در حیطه «کارآفرینی در دانشگاه‌های هزاره سوم» مدال نقره را کسب کند.

جوشن درحال حاضر دانشجوی سال دوم کارشناسی ارشد و اینترن تغذیه بالینی بیمارستان شریعتی دانشگاه علوم پزشکی تهران است. او دوره کارشناسی و در دوزادهمین دوره‌ی این مسابقات موفق به کسب مدال برنز شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=5603

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: