سگ‌ها در گراش ماهانه ۱۰ نفر را روانه بیمارستان می‌کنند

دکتر علی‌اصغر خالقی، معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش در #یادداشتی در فضای مجازی از نگاهی دیگر به معضل سگ‌های ولگرد پرداخته است. خالقی در آماری می‌گوید در ۱۸ ماه گذشته، در گراش ۱۷۸ مورد گزش سگ داشته‌ایم و ۵۰۰ دور تزریق واکسن هاری.

دکتر خالقی:
خداوند ما رو در اکوسیستمی قرار داده که اگر توازن او بهم بریزد، زندگی وفق مراد نخواهد بود؛ خواه ویروسی جهش یابد و سر به رشد گذارد و کرونا شود، خواه میکروبی افسارگسیخته، یا جلبکی در دریا زیادی رشد کند و یا قارچی در جنگل … و سگ‌های بی صاحبی در شهر.

امروز در گراش سگ‌های ولگرد برای مردم آزاردهنده و زندگی را بر شهروندان تنگ کرده است. هیچ می‌دانستید در سال ۱۴۰۱، ۱۰۱ مورد گزش سگ و در نیمه اول ۱۴۰۲، ۷۷ مورد گزش سگ در گراش داشته‌ایم؟

آیا می‌دانستید در این مدت بالغ بر ۵۵۰ دوز واکسن هاری تزریق شده است. بجز فرایند، پروسه و هزینه درمان که خود مبلغ هنگفتی خواهد شد؟

آیا می‌دانستید هزینه تزریق واکسن و ایمنوگلوبولین برای فقط یک نفر، باید ۱۰۰ میلیون ریال دولت هزینه کند؟ بجز هزینه درمان زخم‌ها!

آیا وقت آن نرسیده که متولیان امر با تولیت شهرداری محترم، حمایت شورای محترم شهر و همکاری دیگر دستگاهها به فکر چاره‌ای برای این معضل اجتماعی باشند؟

گرچه مر قانون‌ مسئولیت ساماندهی سگ‌های ولگرد را به شهرداری‌ها سپرده است ولی قدر مسلم، شهرداری به تنهایی از پس این معضل بر نخواهد آمد و یا برایش راحت نیست.

نمیدانم… ولی آنچه می‌دانم این است که نیاز است عزم و اراده همگانی برای مدیریت این معضل در دستور کار قرار گیرد و با حمایت‌های خیرین معزز و دیگر دستگاه‌ها بر این معضل اجتماعی فایق شد.
درودتان باد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12761

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: