اعلام وضعیت بحرانی کرونا در گراش

۳۶ روز از قرمز شدن وضعیت شهرستان گراش می‌گذرد و در بی‌عملی ستاد مبارزه با کرونا و بی‌خیالی مردم، اوضاع هر روز وخیم‌تر می‌شود. حالا ظرفیت تخت‌های بیمارستان گراش تکمیل شده و دانشکده علوم پزشکی گراش «وضعیت بحرانی» اعلام کرده است.

به گزارش پندری، ۴ تیرماه ۱۴۰۰ نرم‌افزار ماسک، وضعیت رنگ‌بندی جدید گراش را اعلام کرد. در استان فارس، سه شهرستان جنوبی گراش، لارستان و لامرد در وضعیت قرمز قرار گرفتند. حالا ۳۶ روز از آن زمان می‌گذرد و موج پنجم کرونا تا به امروز تمامی رکورد‌های قبلی را جابجا کرده است.

آمار‌ها نشان می‌دهند مبتلایان و تلفات موج پنجم کرونا با مجموع چهار موج قبلی برابری می‌کند.

در حالی که کل فوتی‌های کرونایی گراش در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۴ نفر بودند، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا به امروز ۲۴ نفر دیگر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند. به عبارتی در چهار ماه نخست سال، به اندازه‌ی یک سال فوتی کرونا در گراش داشته‌ایم.

هم‌اکنون تعداد فوتی‌های گراش ۴۸ نفر است. دانشکده علوم پزشکی آخرین آمار افراد بستری در بخش کرونا را ۱۲۰ نفر اعلام کرده که ۵۰ نفر بستری و ۷۰ نفر نیز بستری موقت هستند.

در این بین عملکرد ستاد مبارزه با کرونا شهرستان گراش در ماه‌های اخیر همواره محل بحث بوده است. این ستاد در ۲۰ روز اخیر دو بیانیه صادر کرده، اما گزارشی از اقدامات و نتیجه‌ی این مصوبات نه به صورت رسمی و نه غیررسمی به دست پندری نرسیده است.

حالا معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش می‌گوید ظرفیت بیمارستان گراش تکمیل شده است و دیگر تخت خالی وجود ندارد.

از طرفی خبر می‌رسد دانشکده علوم پزشکی گراش به همه‌ی پرستاران و حتی ماماها برای شیفت در بخش کرونا فراخوان داده است.

دکتر سیدجواد محقق، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش امروز شنبه، ۹ مرداد ۱۴۰۰ گفت: متاسفانه با توجه به مراجعات بیش از حد بیماران کرونایی به بیمارستان، ظرفیت این بیمارستان همانند بسیاری از بیمارستان‌های کشور تکمیل و برای بیماران کرونایی تخت خالی وجود ندارد.

وی افزود: تعدادی از بیماران منتظر خالی شدن تخت‌ها هستند و حال برخی از بیماران مساعد نیست و امکان ترخیص نیز وجود ندارد.

محقق با بیان اینکه بسیاری از عمل‌های جراحی را نیز لغو کرده‌ایم، گفت: با این وجود مجبوریم عمل‎های جراحی ضروری مثل سرطان، پذیرش بیماران تصادفی و… همچنان برقرار باشد و در حال حاضر امکان راه اندازی بخش های دیگر تنفس نیز اصلا وجود ندارد.

او اضافه کرد: تعداد زیادی از پرستاران از بخش‌های دیگر بیمارستان، برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی، به بخش‌های تنفس منتقل شده‌اند و دیگر نیرویی برای راه‌اندازی بخش‌های جدید وجود ندارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4053

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: