کانون امام رضا‌(ع) پرکارترین کانون مسجد در گراش

امروز ۸ ۱اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است. بچه‌های مسجد امام رضا (ع) فعال‌ترین کانون مسجد در گراش، سومین کانون در جنوب فارس و ۲٥مین کانون در کل کشور است.

امروز، ۱۸ اسفند، سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است. گراش نیز یکی از شهرهای کشور است که کانون‌های فعالی در آن دیده می‌شود.

فعال‌ترین کانون‌ها در گراش کدام است؟
کانون امام‌ رضا(ع) متعلق به مسجد امام رضا(ع)، بیشترین امتیاز را بین کانون‌های دوازده‌گانه‌ی مساجد فعال گراش دارد. این کانون که ۲۷۳ عضو دارد، سال ۹ه‍، در اختتامیه جشنواره عمار گراش، به عنوان مسجد انقلابی نیز معرفی شده بود. مسئولیت این کانون برعهده‌ی علی‌اکبر مقتدری می‌باشد.

کانون ابن‌الرضا(ع) متعلق به مسجد جوادالأئمه(ع)، کانون شهید ابراهیم برزگران متعلق به مسجد قمر بنی‌هاشم(ع) و کانون شهید احمد ایزدی، کانون‌های فعال در گراش هستند که پایین‌تر از کانون امام رضا(ع) قرار دارند. مسئولیت این سه کانون به ترتیب برعهده‌ی محسن افشار، علی قنبری و سعید عالمی می‌باشد. (گفت‌وگو علی‌ قنبری با پندری را در سایت پندری بخوانید.)

فعال‌ترین کانون در جنوب فارس کدام است؟
بین ۱۶۷ کانون‌های مساجد شهرستان‌های جنوب فارس، بعد از کانون‌های شهدای لارستان و امام باقر(ع) لار، کانون امام رضا(ع) پرکارترین کانون جنوب فارس را به خود اختصاص داده است.

فعال‌ترین کانون در کشور کدام است؟
کانون امام رضا(ع) در سطح کشور نیز امتیاز قابل توجهی دارد. از بین بیش از ۲۵ هزار کانون در ایران، بچه‌های مسجد امام رضا(ع) توانسته است ۲۵ام کشور باشد. کانون غدیر یزد، کانون اول در کل کشور می‌باشد.

اطلاعات فوق از صفحه‌ی بچه‌های مسجد استخراج شده است. ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور سامانه‌ای تحت عنوان زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد با هدف کشف، پرورش و بکارگیری خلاقیت‌های فرهنگی هنری بچه‌های مسجد با امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات راه‌اندازی نمود.

اشتراک‌گذاری تجارب فعالان مساجد، ایجاد منبعی عظیم برای تولید دانش‌های بومی، ارتقای توان شناسایی نیازها و حل مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی، کمک به سیاستگذاران و مدیران فرهنگی کشور برای تصمیم‌گیری صحیح و دقیق از دیگر اهداف این زیست‌بوم است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2462

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: