آغاز عملیات اجرایی طرح واگذارشده در محدوده گراش

گراش نیوز در خبری نوشته به نظر می‌رسد طرح واگذاری اراضی اختلافی در حال عملیات اجرایی خود بوده و عملا امکان توقف آن از طریق تشکیل جلسه با استاندار امکان‌پذیر نباشد.

به گزارش پندری، پایگاه خبری گراش‌نیوز ذیل خبر نطق حسین‌زاده در مجلس، مطلبی نوشته که «سخن مدیرمسئول رسانه گراش نیوز» ذکر شده است. اکبر باقرزاده، عضو شورای پنجم شهر گراش، مدیرمسئول این پایگاه خبری است.

حسین‌زاده روز گذشته در نطق خود در مجلس، از وزارت کشور و استاندار فارس خواسته بود تا در بحث محدوده جغرافیایی و مرز دو شهرستان لارستان و گراش ورود کرده و یک بار برای همیشه به اختلاف پایان دهند و باعث تحکیم وحدت و همدلی بیشتر مردم جنوب فارس شوند. در پندری بخوانید.

گراش‌نیوز ذیل نطق حسین‌زاده نوشته است:
«هرچند نماینده محترم جناب مهندس حسین‌زاده در صحن علنی مجلس رسما از بالاترین ارگان کشوری یعنی وزارت کشور و بالاترین مقام استانی یعنی استاندار تقاضای رسیدگی در راستای حل اختلاف محدوده گراش و لار را نموده‌اند، ولیکن نباید این واقعیت را هم از نظر دور داشت که بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها به نظر می‌رسد طرح واگذاری اراضی اختلافی در حال عملیات اجرایی خود بوده و عملا امکان توقف آن از طریق تشکیل جلسه با استاندار محترم و غیره و ذلک امکان‌پذیر نباشد.
فلذا از نماینده محترم تقاضا داریم تا در رسیدگی به موضوع از طریق راه‌های پیش رو تسریع نموده تا حکایت این قضیه نوش‌داروی پس از مرگ سهراب نشود.»

چندی پیش، واگذاری زمین برای یک طرح گردشگری توسط دستگاه‌های لارستان در زمین‌های پشت پلیس راه، موجی از اعتراض را در گراش به دنبال داشته بود. پروانه «موافقت اصولی» اداره کل میراث فرهنگی فارس به صراحت مکان اجرای طرح را شهرستان گراش ذکر کرده است. در پندری بخوانید.

این اعتراض‌ها به تربیون نماز جمعه هم رسید. جایی که حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش گفت: «با وجود اراضی ملی مستعد در سایر نقاط شهرستان لارستان، انتخاب این نقطه که محل اختلاف است و تعیین تکلیف نشده، معلوم هست هدفی جز فتنه و اختلاف و نزاع پشت آن نیست.» در پندری بخوانید.

حجت‌الاسلام موسوی خرم، امام لار نیز در خطبه‌های نماز جمعه به این موضوع پرداخته و میلاد لارستان آن را منتشر کرده است: «بنا به شنیده‌ها در این موضوع تضاد منافع برخی افراد و مردم ایجاد شده و بخشی از تحریکات به دلیل رفتار افرادی است که منافع آنها در خطر است.
ما متوجه این موضوع هستیم و به این افراد تذکر می‌دهیم که پای خود را از این موضوع کنار بکشند و موجب اختلاف بین دو شهرستان نشوند زیرا این موارد را تحمل نخواهیم کرد.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=9610

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: