آمادگی دانش‌آموزان برای زلزله

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش گراش، محمد شکاری، رئیس جمعیت هلال‌احمر گراش، شروع‌کننده برنامه بود. او ابتدا گفت: «۲۴مین مانور سراسری زلزله در مدارس در حال برگزاری است. ما به صورت متمرکز، مانور را در مدرسه عالیان برگزار می‌کنیم. این مانور یا مشارکت خود دانش‌آموزان که توسط مربیان جمعیت هلال‌احمر آموزش دیده‌اند برگزار می‌شود.»

بعد از صحبت‌های شکاری، آژیر زلزله به صدا درآمد و دانش‌آموزان ضمن رعایت نکات ایمنی آموزش دیده هنگام زلزله، از ساختمان خارج شدند. مرحله‌ی بعد خروج دانش‌آموزان مصدوم بود. سپس با حضور نیروهای امدادی و اورژانس، مصدومان به صورت نمادین به خارج از مدرسه منتقل شدند.

بعد از پایان مانور، عبدالرضا موغلی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آ.پ در صحبت‌های کوتاه خود ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: «هدف از برگزاری این مانور یک نمایش صرف نیست. ما این مدرسه‌ی عالیان را انتخاب کرده‌ایم چون ورودی مدرسه و ساختمان فیزیکی آن برای شرایط خطر مثل زلزله ایده‌آل نیست و باید برای شرایط خطر تمهیدات فراهم شود.»

محمود طاهرزاده، فرماندار گراش، دیگر سخنران برنامه‌ی پس از مانور بود. او نیز در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «از شعار مانور امسال مشخص می‌شود که هدف اصلی مانور مدارس است. چون بیشترین تجمع در روز در یک مکان عمومی مربوط به مدارس ما می‌باشد. مدارسی که بهترین اقشار جامعه، یعنی دانش‌آموزان عزیز در آن حضور دارند.»

فرماندار افزود: «هدف برگزاری مانورها، آگاهی و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای شرایط خطر است. اینکه دانش‌آموزان در وضعیت زلزله چه اقداماتی را در سطح مدرسه باید انجام بدهند.» طاهرزاده در پایان گفت: «این هماهنگی بین آموزش و پرورش و مدیریت ستاد بحران نویدبخش این است که آمادگی و آگاهی برای مقابله با زلزله را داشته باشیم.»

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10358

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: