حقیر اما حساس، فرا تحلیلی بر یک نامه

?بخش اول :
دیشب (۱۹ اسفند ۹۶)مراسم یادواره شهدای شهرستان گراش با حضور گسترده ، باشکوه و اعجاب برانگیز مردم گراش در سالن بزرگ حوزه ی علمیه باقر العلوم (ع) برگزار شد ، این مراسم دارای صحنه های زیبا و حواشی مختلفی بود (انتظار می رود متن و حواشی جالب این مراسم همراه با عکس و فیلم منتشر شود) . از جمله حاشیه های این مراسم انتشارنامه ای از سوی تشکّل مجهولی به نام «شورای هماهنگی اصلاح طلبان گراش» خطاب به فرماندار بود ( ۱۴ اسفند ۹۶ )
در این نامه با ذکر دلایلی از وی خواسته می شود،با جلوگیری از حضور سخنران مراسم، موضوع را مدیریت کند تا آرامش و امنیت مردم خدشه دار نشود!!. دلایل اعلامی آنان عبارت بودند از : منتسب بودن سخنران مراسم به یک جریان فکری ، احتمال مصادره اینگونه ارزش ها به نفع این گروه ، احتمال اخلال در نظم عمومی و در تضاد بودن با آرمان های شهدا
هر چند این نامه جای بحث زیادی دارد از جمله : مجهول بودن تهیه کنندگان نامه ، اعتراف به یأس و ناامیدی مردم از دولت بخاطر مشکلات عدیده معیشتی سیاسی و اقتصادی و…ولی ما در صدد واکاوی و پاسخگویی به این نامه نیستیم چرا که این نامه و تهیه کنندگان آن قابل اعتنا نیستند ؛ چنان که نه تنها مردم هوشیار گراش به آن اعتنایی نکردند بلکه رسانه های منتسب به اصلاح طلبان گراش نیز آن را بازتاب ندادند .
در اینجا بنا دارم این نامه را از زاویه دیگری مورد بررسی قرار دهم .

 

?بخش دوم :
مروری بر چند حادثه :

۱.یکی دو سال پیش استاندار سابق استان فارس( آقای افشانی) در نامه ای مخالفت خود را با تشییع پیکر شهداء به دلیل احتمال سوء استفاده انتخاباتی و عدم استقبال مردم به دلیل غیر فارس بودن آن ها اعلام کرد و اینکه عدم حضور مردم موجب توهین به شهدا می گردد. چنین اقدامی از سوی استانداران دیگری من جمله استاندار وقت یزد هم صورت گرفت .
جالب اینکه این نوع اقدامات نه تنها مورد انتقاد مسئولین دولت تدبیر قرار نگرفت بلکه این مسئولین به طرق مختلف تشویق شدند و ارتقاء رتبه پیدا کردند . چنان که استاندار فارس، به معاون وزیر کشورارتقاء یافت.
۲.چند سال پیش برخی از مسئولین دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی با ذکر دلایلی، مخالفت خود را با تدفین شهدا در محوطه دانشگاه ها اعلام داشتند. این ها ادعا کردند ما با اصل تکریم وبزرگداشت شهدا مخالفتی نداریم بلکه خواستار توسعه کمی و کیفی آن هستیم ولی تدفین شهدا در دانشگاه ، فضای علمی دانشگاه را به فضای غم و اندوه بدل می کند، زمینه سوء استفاده سیاسی گروه خاص فراهم می شود ، موجب اشاعه فرهنگ مرده پرستی می گردد ، خشونت و جنگ را ترویج می کند و ….( این موضوع در فیلم معراجی ها به خوبی تبیین شد)
۳.اوایل دیماه امسال چند دختر (معروف به دختران خیابان انقلاب ) روسری خود را از سربرداشتند و در ادامه ی کمپین هایی مثل «آزادی یواشکی» و «چهارشنبه سفید» ، اقدامات ساختار شکنانه ای را به نمایش گذاشتند.
همزمان با این اتفاقات ، تاج زاده معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات در مصاحبه اخیرش -که پرده از چهره نفاق اصلاح طلبان برداشت – اعتراف کرد شعار «حجاب اجباری » بعنوان شعار جریان اصلاح طلبی پیشنهاد داده است ، پس از رویداد زشت دانشگاه کاشان، چند روز پیش در یکی از برنامه های رسمی شهردار تهران در برج میلاد به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن ، در حضور آقای نجفی شهردار تهران ، زنان با لباس بدن نما رقصیدند .

✅ این حوادث زنجیره ای بر خلاف ظاهرشان ، یک « پروسه و حادثه» نیستند بلکه « پروژه و جریانی» برنامه ریزی شده و حساب شده اند که از سوی جریان وابسته به غرب یکی پس از دیگری درحال اجراست و متناسب با عکس العمل مردم ، از آن دفاع یا عقب نشینی می کنند. چنان که نجفی پس از مشاهده عکس العمل محدود رسانه ها اعلام کرد به عوامل اجرایی تذکر داده است ولی در حدی نبود که مراسم را ترک کند .

 

?بخش سوم و پایانی :
تحلیل امام خامنه ای از اینگونه اتفاقات:
مقام معظم رهبری در دیدار مداحان کشور با اشاره به کشف حجاب دختران خیابان انقلاب فرمودند:
« اینکه چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند، «مسئله حقیری» است. آن چیزی که من را «حسّاس» می کند طرح مسئله «حجاب اجباری» از دهان یک گروهی از خواص است. یعنی یک عده‌ای همان خطی را دنبال میکنند که دشمن نتوانسته بود آن را به نتیجه برساند/ آنچه که حرام شرعی است، نباید بصورت آشکار صورت بگیرد. شارع مقدس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود.»
✅نتیجه گیری و نکته پایانی :
۱-با این وصف نامه اخیر شورای هماهنگی اصلاح طلبان گراش، در همین راستا قابل ارزیابی است ، دقیقاً شبیه برنامه های گفته شده قبلی است که در ظاهر، اصلِ یک نماد ارزشی را تأیید می کنند ولی به دلایل حاشیه ای در صدد حذف آن بر می آیند . در این نامه نیزدقیقا مثل نامه استاندار فارس و سایر اقدامات مشابه ، با اصل برگزاری اینگونه مراسم مخالفت نشده ولی در پی جلوگیری از برگزاری آن و یا بی محتوی کردن آن بودند . به عقیده بنده این نوع اقدامات و نامه نگاری ها «حقیر» و پیش پا افتاده هستند ولی وقتی آن را در ارتباط با حوادث مشابه در کشور و در قالب یک پازل و یک پروژه گسترده با اهداف مشخص بنگریم باید روی آن « حسّاس» بود . برنامه اصلی غرب گرایان اجرای آرام و بی سر و صدای سند ۲۰۳۰با هدف ارزش زدایی یا به تعبیرخودشان « شریعت زدایی » از جامعه و تضعیف نماد های ارزشی و انقلابی و جایگزینی ارزشهای غربی است. کاری که به تعبیر مقام معظم رهبری( زیده عزه) دشمن نتوانسته به آن نتیجه برسد، توسط برخی خواص جامعه دنبال می شود .
۲-اینکه نیروهای شناخته شده اصلاح طلبان گراش از تهیه و صادرکنندگان این نامه اظهار بی اطلاعی کرده اند ، شائبه نقش آفرینی مستقیم یا غیر مستقیم برخی از مسئولین را بیشتر می کند تا بدینوسیله ضمن اجرای برنامه های درازمدت ابلاغ شده به آنان ، به مسئولیت بالاتری ارتقاء یابند . اما مثل همیشه، حساسیت و غیرت مردم مانع تحقق خواسته های آنان شد و در آینده نیز در صورت بصیرت مردم ، سر غرب و غرب گرایان به سنگ خواهد خورد .انشاءالله

و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=621

عبدالمهدی قنبری

عبدالمهدی قنبری

من از سال 1388 با دنیای وب آشنا شدم و علاقه زیادی به مباحث فناوری، برنامه نویسی و حوزه های تکنولوژی و رسانه دارم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: