اولین دوره‌ی جشنواره دریای غدیر برگزار شد

اولین دوره از جشنواره دریای غدیر با همکاری مجموعه‌های فرهنگی هیأت هفتگی محبان اهل‌بیت(ع)، مؤسسه بیت‌النور، هیأت جوانان حسینیه حضرت ابوالفضل(ع)، کانون بسیج هنرمندان و بسیج جامعه ورزشکاران گراش به صورت مجازی و نیمه‌حضوری برگزار شد. دریای غدیر در مسابقات و برنامه‌های متنوعی اولین دوره‌ی خود را در سال 1400 شروع کرده است.

به گزارش پندری، مهدی کهندلی دبیر برگزاری جشنواره دریای غدیر می‌گوید: «ما مسابقات و برنامه‌های متنوعی را برای اولین دوره این جشنواره تدارک دیدیم. برگزاری شب شعر غدیر، مسابقات قرآن و اذان، مسابقه‌ی مهارت‌های فردی فوتبال، تکریم سادات، پویش غدیر مهربانی، نقاشی، خوشنویسی و سرود. برای هر کدام از این بخش‌ها، مسئولی انتخاب شده است.»

کهندلی که مسئول کانون بسیج هنرمندان نیز است در خصوص نحوه‌ی اجرای این جشنواره می‌گوید: «ما برای برگزاری این جشنواره برنامه‌ی حضوری را هم تدارک‌ دیده بودیم که با توجه به وضعیت کرونا و کمک به کادر درمان بیشتر برنامه‌ها به صورت مجازی و یک دو برنامه به صورت حضوری و با تعداد انگشت‌شمار و بدون تجمع برگزار شد.»

هزینه‌ی برگزاری دو شب مراسم حضوری در اختیار مجمع خیرین سلامت گراش قرار گرفت. (خبر در پندری)

 

شبِ شعر غدیر با موضوع مدح مولا

شروع جشنواره با شبِ شعر غدیر بود. مصطفی کارگر دبیر برگزاری این شبِ شعر بود که اجرایِ این برنامه را نیز برعهده داشت. این برنامه به صورت مجازی و زنده از اینستاگرام صفحه‌ی پندری پخش شد که بیش از ۶۰۰ نفر لحظاتی از این شب شعر را دنبال کردند.

کارگر که رئیس انجمن شعر چشمه نیز است به شاعرانی که در این شبِ شعر غدیر، شعرخوانی داشتند گفت: «ایوب پرندآور از جهرم، محمدمهدی عبدالهی از تهران، عبدالرحیم سعیدی‌راد، خلیل رویینا از لار، مریم اکبرپور از کیش، حسنا محمدزاده از کاشان محمدجواد و راضیه سیاح و بنده هم از گراش شعرخوانی داشتیم. البته آقایان دکتر محمدمهدی عبدالهی و عبدالرحیم سعیدی‌راد موفق به شعرخوانی نشدند. دکتر عبدالهی قرار بود از کربلا برای ما شعرخوانی کنند که اینترنتشان مشکل داشت و توفیق نداشتیم.»

دبیر برگزاری شب شعر ادامه می‌دهد: «موضوع این شب شعر حماسه غدیر و مدح حضرت امیرالمؤمنین(ع) بود. قرار بود به صورت حضوری برگزار شود که وضعیت کرونا مهیا نشد و به صورت مجازی برگزار شد.»

مسابقات قرآن و اذان

دبیر اجرایی مسابقات قرآن اذان برعهده‌ی ابوطالب سپهر بود. سپهر که مسئول فعلی هیأت محبان اهل‌بیت(ع) نیز می‌باشد در پایان برگزاری این مسابقات گفت: «این مسابقات در دو گروه خواهران و برادران در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و اذان، در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسال برگزار شد.»

سپهر همچنین گفت: «با توجه به شرایط بهداشتی و عدم تجمعات، این مسابقات در روز یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ با نام‌نویسی۶۶ نفر از شرکت‌کنندگان در زمان‌بندی‌های جداگانه گروهی و به صورت انفرادی_حضوری برگزار شد.»

طبق اعلام نظر داوران و جمع‌بندی امتیازات، نفرات ذیل حائز امتیاز و رتبه شدند و از طرف دبیرخانه جشنواره تجلیل خواهند شد:

در بخش خواهران

ترتیل بزرگسالان:

نفر اول: صدیقه پروین

نفر دوم: مژگان کاظم‌اف

نفر سوم: سیما فتحی

 

ترتیل دانش آموزی:

نفر اول: زینب دادوند

نفردوم: زهرا سپهر

نفرسوم: فاطمه اکبری

 

قرائت بزرگسال:

نفر اول:صدیقه اسماعیل‌نژاد

 

حفظ دانش آموزی:

نفر اول: اسماء نصرتی

نفر دوم: فاطمه فولادی

نفر سوم: مائده غلامی

 

در بخش برادران

حفظ دانش‌آموزی:

نفر اول: مهدی و علی دستبرد(مشترک اول)

نفر دوم: امیرمحمد محسن‌زاده

نفر سوم: علی قاصدی

 

ترتیل دانش‌آموزی:

نفر اول: دانیال کاظم‌اف

نفر دوم: علی اکبر اکبری

نفر سوم:علی محمودی

 

ترتیل بزرگسال:

نفر اول: علی حسن زاده

 

اذان دانش آموزی:

نفر اول: علی اکبری زاده

نفر دوم: خالد فیروزی

نفر سوم: حسین جباری

 

اذان بزرگسال:

نفر اول: مجتبی شیروان

نفر دوم: فاضل اعتمادی

تکریم سادات توسط سیدمجتبی

طرح تکریم سادات را سیدمجتبی معصومی برعهده دارد. او که از مسئولین حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) نیز هست، گفت: «بنا بود از هر خانواده‌ی سادات که در گراش داریم، یک نفر به عنوان نماینده به صورت حضوری تجلیل شود. اما با توجه به وضعیت کرونایی ما فقط به ۴ یا ۵ نفر آن هم به صورتی تکی شاخه گلی، شال سبزی و لوح‌تقدیری اهدا کردیم.» این تکریم شبِ چهارشنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۰ انجام شد.

 

یار مهربان در جشنواره غدیر ۱

خانم علیپور، عهده‌دار مسابقه کتابخوانی جشنواره غدیر بود. او که مسئول مؤسسه‌ی بیت‌النور نیز می‌باشد به پندری گفت: «مسابقه کتابخوانی به صورت غیرحضوری  برگزار شد. کتاب درسنامه ایام غدیریه به تعداد ۱۰۰ جلد از قم خریداری شد. هزینه یک جلد کتاب  ۲۴ هزار تومان بود. که با توجه به تخفیفی که در ما دادند، ما هم با همین قیمت در اختیار مردم قرار دادیم.»

این مسابقه کتابخوانی غیرحضوری ویژه سنین بالاتر از  ۱۴ سال بود.

نتایج این مسابقه به شرح زیر است:

(هنوز اعلام نشده)

روپایی و حرکت نمایشی، یک بخش ورزشی در جشنواره

محسن افشار که مسئول بسیج ورزشکاران نیز می‌باشد مسئول برگزاری مسابقات مهارت فردی (روپایی و حرکات نمایشی) نیز بود. نتایج این مسابقه به ترتیب: نفر اول احمدرضا احمدی، نفر دوم دانیال رستگار و نفر سوم دانیال پورقائد می‌باشد. مسابقه‌ی نقاشی نیز برعهده‌ی افشار بود. او گفت: «بنا به نظر داوران این بخش، نفرات ذیل شایسته تقدیر شناخته شدند: طاها عباسپور، کیمیا شکوه و احسان گراشی.»

مسابقات سرود منطقه‌ای

خسرو جولافیان، مداح، شاعر و آهنگساز گراشی، دبیر برگزاری این جشنواره بود. دبیرخانه جشنواره در خصوص برگزاری مسابقه سرود در جشنواره غدیر اعلام کرده: «جشنواره‌های فرهنگی و هنری به عنوان یکی از برنامه‌های مؤثر در انتقال مفاهیم دینی به نسل جدید حائز اهمیت می‌باشند. لذا دبیرخانه جشنواره دریای غدیر به منظور کشف و شناسایی استعدادهای نوجوانان و جوانان در زمینه گروه‌های مستعد سرود اقدام به برگزاری مسابقات منطقه‌ای نمود.» (خبر میزبانی در پندری)

جولافیان می‌گوید: «بخش مسابقات سرود جشنواره، با حضور گروه‌هایی از استان فارس، هرمزگان و بوشهر برگزار گردید. داوری آثار برعهده آقایان مصطفی کارگر در بخش شعر، محمدحسن عباسپور در بخش تنظیم و بنده در بخش اجرا بود. از بین آثار ارسال شده، گروه سرود بچه‌های آسمان، از شهر میناب به عنوان گروه برتر برگزیده شد.»

دبیر برگزاری بخش سرود گفت: «در این مسابقات شعر عید ولایت، اثر سید صادق آتشی از میناب، به عنوان شعر برتر، و همچنین محمدمهدی اوجی از میناب به عنوان آهنگساز برتر معرفی شدند. در بخش تک‌خوان ها نیز آقای محمدصادق حسین‌زاده از گروه سرود فرزندان ایران شیراز برگزیده شد.»

۱۰۰۰ پرس غدا در غدیر مهربانی

حجت‌الاسلام عالیپور، برگزاری غدیر مهربانی را عهده‌دار بود. او می‌گوید: «ما ۹ دیگ غذا که حدود ۱۰۰۰ پرس غذا شد تهیه کردیم و بین نیازمندان شهر و روستاهای شهرستان گراش توزیع شد.» عالیپور که هم‌اکنون مسئول مؤسسه‌ی سرای مهر و امید نیز می‌باشد که به تازگی ۱۰۰ بسته معیشتی را نیز توزیع کرده‌اند، گفت: «به جز جشنواره دریای غدیر، گروه جهادی خواهران تسنیم، متعلق به هیأت محبان اهل‌بین نیز در این طرح شرکت داشتند. از موکب شباب‌المحسن که در پخت غذا و کمیته امداد که در توزیع کمک‌رسان ما بودند تشکر می‌کنیم.» گروه جهادی ۱۱۰ نصر، پایگاه صاحب‌الزمان(عج) نیز در غدیر مهربانی همکاری داشتند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4020

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: