بهره‌برداری از دستگاه رادیوتراپی به کجا رسید؟

«بهره‌برداری از دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان گراش در دهه فجر سال ۱۳۹۹» این وعده‌ای بود که دکتر محقق، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش در یک نشست خبری در ۱۱ آبان ۱۳۹۹ داده بود.

«بهره‌برداری از دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان گراش در دهه فجر سال ۱۳۹۹» این وعده‌ای بود که دکتر محقق، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش در یک نشست خبری در ۱۱ آبان ۱۳۹۹ داده بود.

دکتر سید جواد محقق

دکتر سید جواد محقق در رابطه با تاخیر در زمان بهره‌برداری از دستگاه رادیوتراپی در گفتگو با پندری گفت: علت اصلی تاخیر در بهره‌برداری از دستگاه رادیوتراپی، ایجاد مشکل در ایاب و ذهاب متخصصین خارجی بود. این دستگاه آمریکایی بوده و متخصصین آن نیز از طرف کشور ثالث به گراش آمده‌‌اند. با توجه به وضعیت موجود مشکلاتی همچون؛ لغو پروازها به دلیل شرایط نامساعد کرونایی، مشکل صدور ویزا و… سبب شد که برنامه با تاخیر صورت پذیرد. برای راه‌اندازی آن نیز حضور متخصصین خارجی الزامی بود.

دکتر محقق با اشاره به این‌که هم‌اکنون تست نهایی نصب و راه‌اندازی دستگاه در حال انجام است، افزود: تاکنون نیز طی چند مرحله متخصصانی از کشورهای آلمان، ترکیه و مراکش برای راه‌اندازی این دستگاه به گراش آمده‌اند. همچنین نواقص کوچکی مانند بحث سرمایش و گرمایش ساختمان نیز باقی مانده که طی روزهای آینده انجام خواهد شد. همچنین این دستگاه سه مرحله نصب دارد: ایجاد زیرساخت اولیه، نصب مکانیکال و نصب الکتریکال. در حال حاضر تست نهایی دستگاه در حال انجام است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش همچنین اضافه کرد: مشکلاتی پیش رو داریم که امکان تعیین زمان دقیق را نخواهیم داشت. مشابه این دستگاه نیز در بخش دولتی وجود ندارد. در صورت راه‌اندازی این دستگاه امکان خدمات‌رسانی به بخش‌های جنوب فارس و قسمت‌هایی از استان‌های بوشهر و هرمزگان نیز خواهیم داشت. تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که به لطف خدا طی ماه‌های آینده این پروژه افتتاح و بتوانیم پذیرش بیماران را شروع کنیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2787

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: