شمارش معکوس برای آغاز رقابت‌های انتخاباتی

تایید صلاحیت حداکثری در جنوب فارس / همه تایید شدند به جز مقیمی

نتایج تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شب گذشته به صورت پیامک برای داوطلبان ارسال شد. پیگیری‌های پندری نشان می‌دهد چهره‌های مطرح و بخش زیادی از نامزدهای انتخابات تایید صلاحیت شده‌اند.

به گزارش پندری، بنا بر اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور، ۲۵ آبان تا ۱۴ دی ۱۴۰۲ زمان بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت بود و مقرر شده پاسخ استعلامات و احراز صلاحیت‌ها تا امروز جمعه ۱۵ دی به فرمانداری‌ها اعلام شود.

با توجه به رسیدن موعد اعلام رسمی نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌ها، پیگیری‌های خبرنگار پندری نشان می‌دهد نتایج بررسی صلاحیت‌ها در ساعات ابتدایی بامداد جمعه به صورت پیامک برای داوطلبان ارسال شده است. در متن این پیامک آمده است: «داوطلب گرامی به آگاهی می‌رساند؛ صلاحیت شما در هیات مرکزی نظارت مورد تایید قرار گرفت. ستاد انتخابات کشور».

طبق پیگیری و تماس خبرنگار پندری با داوطلبان، در گراش صلاحیت قاسم فرسوده، علی عظیمی، احمد حسن‌نژاد، محمد ناصری و داریوش سپاده برای حضور در انتخابات تایید شده است.

علاالدین بروجردی نیز در پاسخ به پندری از تایید صلاحیت خود خبر داد. همچنین علیرضا شاهرخیان از بیرم نیز به پندری گفته صلاحیت‌اش تایید شده است.

نکته عجیب عدم احراز صلاحیت عبدالرحیم مقیمی است. او معاون سیاسی اسبق فرمانداری لار و رئیس سابق ارشاد لارستان است. وی در گفت‌وگو با پندری از عجیب بودن عدم احراز صلاحیت‌اش گفت و تاکید کرد به این موضوع اعتراض می‌کند.

با توجه به تایید شدن صلاحیت ۶ نفر در گراش، موضوع مهم شکل‌گیری اجماع برای یکی‌شدن نامزدهاست. تا این لحظه خبری از رایزنی برای اجماع نامزدهای گراشی به دست پندری نرسیده و مشخص نیست برنامه‌ای برای این موضوع وجود دارد یا خیر.

طبق اعلام هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، در این دوره نسبت تاییدصلاحیت‌ها بیش از ۵۲ درصد بوده که این عدد دو برابر دوره گذشته از جهت تعداد است و به ازای هر کرسی ۳۸ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

وی افزود: زمان دقیق اعتراض داوطلبان عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت شده از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه است که داوطلبان فرصت دارند شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

طبق اعلام سخنگوی شورای نگهبان، ۲۶ نفر از نمایندگان فعلی مجلس تایید صلاحیت نشدند.

گفتنی است، اسامی نهایی نامزدهای تایید صلاحیت‌شده یکم اسفندماه اعلام، و زمان تبلیغات رسمی از سوم اسفند آغاز خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13034

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: