اعلام موجودیت «گراش همدل» در فضای انتخابات

اولین اطلاعیه‌ی گروه مردمی گراش همدل چند روز پیش در فضای مجازی منتشر شد. بعد از انتشار، سؤال‌هایی پیرامون این گروه در بین گراشی‌ها شکل گرفت. محمدامین خواجی، از اتاق فکر اولیه‌ی این گروه، در گفت‌وگو با پندری، به سؤال‌ها جواب داده است.

اولین اطلاعیه‌ی گروه مردمی گراش همدل چند روز پیش در فضای مجازی منتشر شد. بعد از انتشار، سؤال‌هایی پیرامون این گروه در بین گراشی‌ها شکل گرفت. محمدامین خواجی، از اتاق فکر اولیه‌ی این گروه، در گفت‌وگو با پندری، به سؤال‌ها جواب داده است.

خواجی در مورد اهداف این گروه می‌گوید: «گروه مردمی گراش همدل بر اساس دغدغه‌های مردمی و با هدف کمک به موضوع انتخابات با پشتوانه مردمی بنیاد نهاده شده است.»

اتاق فکر اولیه از سه نفر تشکیل شده است. او توضیح می‌دهد: «تشکیل این جریان از ماه‌ها پیش با صحبت‌هایی که با حاج‌مهدی جعفری (مسئول گروه) و حاج‌آقا عالیپور داشتیم و بر اساس دغدغه‌های مشترک شروع شد. در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر در هسته مرکزی که شامل جوانان و معتمدین شهر در کنار هم مشغول به فعالیت هست.»

محمدامین خواجی از چرایی تشکیل این گروه در این دوره از انتخابات هم اضافه کرد: «اهمیت موضوع انتخابات در این دوره بسیار حائز اهمیت است هم در بحث ریاست‌جمهوری و هم شورای شهر. که مردم عزیز شهر گراش از هر دو قسمت تاثیراتی را دیده‌اند و مشکلاتی را متحمل شده‌اند و اهمیت موضوع را به واقع لمس کرده‌اند.»

وی افزود: «۱- وحدت‌افزایی بین مردم، طیف‌ها و اقشار مختلف و همدلی مردمی برای کسب بهترین نتیجه. ۲- استفاده از سازماندهی مردمی که بتوان از ظرفیت و استعدادهای خود مردم در جهت پیشبرد کارها کمک گرفت. ۳- تلاش در جهت مشارکت حداکثری در انتخابات
۴- تبیین و روشنگری در موضوع انتخابات با موضوعاتی از قبیل (شرایط و خصوصیات فرد اصلح، تشریح وظایف شورا، تخصص‌های مورد نیاز شورا، تحلیل‌ها، اهمیت شرکت در انتخابات و غیره) می باشد.
در همین راستا چندین جلسه هم‌اندیشی و همفکری با جوانان و معتمدین سطح شهرستان برگزار شده.

خواجی در پایان از مراحل و برنامه‌ریزی‌های انتخاباتی این گروه می‌گوید: «برنامه کار در سه مرحله طرح‌ریزی گردیده است:
۱- از امروز تا پایان مهلت زمان ثبت‌نام
۲- از زمان ثبت‌نام تا شروع تبلیغات
۳- از شروع تبلیغات تا پایان رای‌گیری
در مرحله اول گروه بر اساس نظر اعضا در پرسشنامه و جلسات حضوری با دوستان و بر اساس الگوی کمیسیون‌های شوراهای شهر تهران ـ مشهد ـ شیراز ـ اصفهان و در نظر گرفتن نیازهای شهر به تدوین یک قالب با ۵ تخصص مورد نیاز شورای شهر پرداخته است.
در مرحله بعد پرسشنامه‌ای تهیه شده تا دوستان و همشهریان عزیز ۵ فرد معتمد جهت تیم مذاکره کننده و ۵ فرد مذاکره‌شونده جهت ورود به عرصه انتخابات شورا در جهت ترغیب به ثبت نام پیشنهاد دهند.
از این نظرات دوستان برآیند گیری به عمل آمده است و این هفته به صورت حضوری مذاکرات صورت خواهد گرفت تا بتوان ان شاالله افراد بیشتری وارد عرصه رقابت کرد.
در مرحله دوم یعنی از ثبت‌نام تا تبلیغات در اولین قدم پرسشنامه تهیه خواهد گردید که دوستان و مردم عزیز شهر نظرات، سازوکارها، ایده‌ها، برنامه‌ها و دغدغه‌های خودشان را جهت کمک به پیشبرد کار گروه برای رسیدن به بهترین نتایج ارائه دهند.
در پایان از همه مردم عزیز شهرمان خواهانیم که گروه خود را در دو انتخابات پیش رو همراهی کنند و با مشارکت و همدلی و وحدت اتفاقات خوبی را رقم بزنند. ان‌شالله.

 

اطلاعیه شماره یک گروه مردمیِ گراش همدل:

باسمه تعالی

انتخابات پرشور و ایجاد شورای منسجم و متخصص

با توجه به منویات رهبری در موضوع حضور عمومی مردم و انتخاب اصلح، گروه مردمی «گراش همدل»، متشکل از جوانان و دغدغه‌مندان شهر گرد هم آمده‌اند.

با نزدیک شدن به ثبت‌نام اولیه نامزدها در انتخابات شورای شهر، گروه مردمی گراش همدل، با به وجود آوردن و ارائه‌ی یک چارچوب پیشنهادی به مردم فهیم گراش، به دنبال تشکیل شورای ششم، شورایی منسجم و متخصص است. این گروه با برگزاری جلسات مختلف و مشورت از بزرگان و فعالان اجتماعی شهر، شکل گرفته که هسته‌ی مرکزی این گروه در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.

گروه مردمی گراش همدل، با مشورت از افراد مطلع و باتجربه به این نتیجه رسیده که قالب پیشنهادی به مردم و گروه‌های دیگر برای انتخاب اعضای پنج نفره‌ی شورای شهر شامل تخصص‌های زیر ‌باشد:
۱- متخصص در یکی از گروه‌های معماری ـ شهرسازی ـ عمران
۲- متخصص در مسائل فرهنگی ـ ورزشی ـ اجتماعی ـ خانواده
۳- متخصص در رشته‌های اقتصاد و سرمایه‌گذاری مشارکت‌های مردمی
۴- تخصص و یا تجربه کافی در امور اجتماعی شهر با رویکرد حقوقی
۵- تخصص و یا تجربه کافی در امور اجتماعی

گروه مردمی گراش همدل با توجه به نظرات اعضا و فعالان شهر، داشتن تقوا و تعهد در سوابق قبل از انتخابات را جزء اصول انتخاب یک اصلح می‌داند. همچنین این گروه در نظر دارد جهت پرشور شدن انتخابات، که یکی از اهداف اصلی این گروه می‌باشد، از واجدین شرایط طی جلسات آینده دعوت به عمل آورد.

گروه مردمیی گراش همدل

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2452

۱ نظر

  • این ۲۰۰نفر از گروه واتساپی یاران انقلاب نیستند؟
    اقای خواجی اینهمه سال کجا بودن که مابعنوان فعال اجتماعی بشناسیمشون؟
    همانند گروه ده نفر تا بحال کار غیرمشروط یا مجانی برای شهر انجام داده اند یا خیر؟

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: