منتظر نظر شورای انقلاب فرهنگی برای ارتقای دانشکده‌های گراش و لار هستیم / محدوده گراش مشخص می‌شود

دکتر ایمانیه، استاندار فارس، گفت دو پیشنهاد برای ارتقای دانشکده‌های علوم پزشکی گراش و لارستان به وزیر و شورای انقلاب فرهنگی ارائه شده تا آن‌ها درباره این دو پیشنهاد نظر بدهند.

به گزارش پندری، دکتر ایمانیه، استاندار فارس که به جنوب فارس سفر کرده، شامگاه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی گراش به سوالات خبرنگار پندری پاسخ داد.

دکتر ایمانیه درباره آخرین وضعیت ارتقای دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: قرار بر این شد که از وزیر و شورای انقلاب فرهنگی بخواهیم که یا هر دو دانشکده لار و گراش به دانشگاه ارتقا پیدا کند یا اگر با دو دانشگاه موافقت نشد، دو دانشکده با هم وحدت کنند و شرایط سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خودشان را فراهم کنند، نهایتا یک مدیریتی در بلوار بین لار و گراش، یک ساختمان مدیریتی بنا شود به این ترتیب که دو سال رئیس دانشگاه از لار و دو سال رئیس دانشگاه از گراش انتخاب شود. یکی از این دو حالت است. حالا ببینیم شورای انقلاب فرهنگی کدام را قبول می‌کند.

وی همچنین درباره وضعیت محدوده‌ی شهرستان گراش هم بیان داشت: یک تدبیری کرده‌ایم و با دکتر حسین‌زاده هم صحبت کرده‌ایم ایشان هم تقریبا موافق بودند. قرار شد یک جلسه‌ای بین دو تا فرماندار، دو تا شهردار، دو تا رئیس شورای شهر و معاون عمرانی استاندار گذاشته شود. یک پیشنهادی من داده‌ام اگر بُعد قانونی آن درست باشد، انجام شود به امید خدا.

خبرنگار پندری با بیان اینکه صنعتگران گراش درخواست‌هایی در اختیار ما قرار داده‌اند. مهمترین آن تامین آب شرب شهرک صنعتی از خط لوله سد سلمان است. از استاندار پرسید می‌توانید برای رفع این مشکل قولی بدهید؟

ایمانیه در پاسخ به این سوال گفت: برای رفع این مشکل قول می‌دهم اما به شرط اینکه یک قراردادی بین صنعتگران و آبفای استان برای استفاده از پساب شبکه فاضلاب گراش بنویسند که از ابتدای ۱۴۰۴ به بعد، از آب‌های زیرزمینی و آب سد استفاده نمی‌کنیم و فقط از پساب استفاده می‌کنیم، ما یک مجوز موقتی به آن‌ها می‌دهیم.

وی در پاسخ به این موضوع که از چندسال قبل شهرک‌های صنعتی اوز و لار نیز از آب همین سد استفاده می‌کنند، تصریح کرد: باشد. به آن‌ها هم اعلام کردیم. به همه‌ی صنایع استان اخطار دادیم که از ۱۴۰۴ به بعد آب چاه و آب سد ممنوع. همه‌شان یا به فکر آب خلیج فارس یا حساب شبکه باشند.

وی در باره وضعیت نامناسب شبکه‌ی مخابرات، تلفن همراه و اینترنت شهرک صنعتی گراش نیز با بیان اینکه وضعیت در جاهای دیگر هم بهتر نیست، ادامه داد: این مشکل سراسری است. بخشی از آن هم ناشی از ضعف مدیریتی است.

استاندار فارس درباره وضعیت نیروی انسانی شهرک صنعتی گراش نیز گفت: ما قول می‌دهیم ۲۰ هکتار زمین‌های شهرک را اضافه کنیم و شهرک را توسعه بدهیم، قطعا نیرو هم باید اضافه شود. گفته‌ام درخواستش را بنویسند و در مصوبات امروز نوشته شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=11760

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: