حمایت جهاد کشاورزی از احداث گلخانه و کشت گیاهان دارویی

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و همچنین سیاست توسعه کشت گیاهان دارویی، حمایت از سرمایه‌گذاران این بخش از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود.

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، حسن مرادی افزود: تولید و اشتغال در محیط‌های کنترل شده گلخانه‌ای و سایبان‌ها از راه‌های نجات کشاورزی است چون که در این محیط‌های کنترل شده است که می‌توانیم علاوه برنظارت و کنترل بیشتر شرایط محیطی در کاهش مصرف آب و هزینه‌های تولید و مهم‌تر از همه بالا بردن کمیت و کیفیت محصولات تولیدی نیز موفق باشیم.

وی ضمن بازدید از این طرح سایبانی که در حومه شهر گراش قرار دارد، افزود: گیاه دارویی فیسالیس مزیت‌های بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به نیاز آبی پایین، ماندگاری طولانی بعد از برداشت میوه، قیمت بسیار بالای محصول و همچنین عملکرد بالای میوه اشاره کرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم گسترش سطح زیر کشت گلخانه‌های شهرستان تصریح کرد: صدور مجوز برای گلخانه و سایبان‌های کوچک‌مقیاس بلامانع است. البته در این خصوص باید کارشناسی‌شده عمل کرد و این موضوع نباید بهانه‌ای برای تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی شهرستان شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=1024

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: