ترکیبِ شورای «ششم» به نفع مردم است؟

انحلال شورای پنجم را ترکیب اعضا و استعفاهای آن رقم زد. تا جایی که برخی از اعضایِ مستعفی نیز به این مورد اشاره داشته‌اند. حال اولین سؤالی که بعد از پایان رأی‌گیری شورای ششم به ذهن می‌رسد این است که آیا اعضایِ شورای ششم با هم می‌سازند؟ یا بهتر بگوییم، آیا ترکیبِ اعضای شورای ششم به نفع مردم است؟

مجتبی بنی‌اسدی ـ دبیر تحریریه پندری: وعده‌ی بزرگ خورشیدی در دوره‌ی پنجمِ شورا، مسکن ارزان بود. او در تریبون آزاد یک روز مانده به انتخابات جلویِ ستاد انتخاباتی‌اش و مصاحبه‌اش با گراش همدل، پیش رفتنِ بخش زیادی از مراحل اداری طرح مسکن ارزان را مطرح کرد. به نامه‌هایِ تعلق گرفتنِ زمین از طرف وزارت کشور و راه‌ و شهرسازی اشاره کرد و «نبودِ قصد ساختن مسکن تعاونی در دولت روحانی» و «کارشکنی‌ها» را از علل به سرانجام نرسیدن طرحش در شورای قبل می‌دانست. مصطفی خورشیدی این بار آمده است که با رویِ کار آمدن دولت «رئیسی» این طرح و دیگر برنامه‌هایش را به سرانجام برساند.

 

به نظر می‌رسد خورشیدی برای طرح مسکن ارزان تنها نیست. خورشیدی در طرح مسکن ارزان خیرین مسکن‌سازی را پشت سر خود دارد که سعید جعفری در هیأت مدیره‌ی آن است و با خورشیدی، مدیرعامل خیرین مسکن‌ساز، در طرح مسکن همکاری داشته است. جعفری در روز ثبت‌نام یکی از اولویت‌های شورای ششم را حل مشکل مسکن عنوان کرده بود. ضلع سوم مثلث حل مشکل مسکن، ناصر دلخوش است. او هم در گفت‌وگویش با گراش همدل از مشکلات زمین و حل گرانی زمین اسم برده بود. باید دید دلخوش هم می‌تواند کمک‌حال خورشیدی و جعفری در حل معضل مسکن در گراش باشد یا خیر.

منتخب اول مردم گراش، با سوابق فرهنگی و ورزشی حضور دارد. نه تنها خودِ دانشور، که اطرفیان و مشاوران او در انتخابات ۱۴۰۰ نیز از همین طیف بودند و باید منتظر بود که آیا دانشور می‌تواند اهداف فرهنگی و ورزشی خود را به نتیجه برساند یا خیر. گرچه جعفری نیز سابقه‌ی دبیری هیأت فوتبال را در کارنامه دارد، اما دانشور به یک یار قوی در اداره‌ی ورزش و جوانان نیاز دارد. حال که صندلی ریاست اداره‌ی ورزش و جوانان خالی است، با انتصاب یک متخصص در این پست، می‌توان به تحول در برنامه‌های فرهنگی-ورزشی در گراش امیدوار بود. به نظر می‌رسد انصرافِ محسن افشار به نفع دانشور، به شکل‌گیری یک تیم فرهنگی و ورزشی قوی در شهر ختم می‌شود.

بیضایی، جوان‌ترین عضو شورا، علاوه بر اینکه حمایت جوانان و ورزشکاران را هم پشت سر خود دارد و می‌تواند کمک‌حالِ مؤثری برای دیگر اعضا باشد، خودش را در موضوع اقتصادی مطرح کرده است. علی بیضایی در این حیطه تنها نیست و جعفری و دلخوش، نفر دوم و سوم شورا را نیز در کنار خود می‌بیند. بیضایی که در مصاحبه‌اش با گراش همدل، طرح‌های اقتصادی را در برنامه‌هایش گنجانده بود، می‌تواند با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در این حیطه، قدمِ بزرگی در این حوزه بردارد.

ناگفته نماند که تشکیل این کمیسیون‌های تخصصی در شورا خاصِ مسائل اقتصادی نیست و باید در دیگر زمینه‌ها نیز این کمیسیون‌ها تخصصی پشت سر هم شکل بگیرد. خصوصا در موضوعات عمرانی و شهرسازی که نبود متخصص آن در شورا به چشم می‌آید. هر پنج عضو شورا باید تیم‌های مشاورانِ بانوان خود را نیز فعال کنند تا نبودِ نماینده‌ای از بانوان در شورای ششم را جبران کند. (البته امیدواریم این کمیسیون‌های تخصصی و مشاوران پس از شکل‌گیری در حد اسم باقی نماند.)

سحرگاهِ اعلام نتایج انتخابات شورا، هر پنج عضو شورا، در کنارِ ستاد نفر اول دست به دست هم دادند و یک‌صدا به نفع شهر صحبت کردند. شورا یک جوان ۳۷ ساله است. اگر این جوان بتواند در این چهار سال برادری‌اش را به مردم ثابت کند، شورای هفتم ۴۱ ساله خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=3657

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: