تقویت‌کننده‌های خانگی دلیل اختلال شبکه موبایل

صب قطع‌کننده‌ها و تقویت‌کننده‌های آنتن موبایل در منازل و برخی نقاط دیگر عامل اصلی اختلال در شبکه‌های تلفن همراه گراش است. این را شهرزاد شریفی، سرپرست جدید مخابرات گراش می‌گوید. او از یک‌ماه پیش این مسئولیت را پذیرفته، اما هنوز به صورت رسمی معارفه نشده است.

جعفر یوسفی، مسئول دفتر نماینده مجلس در گراش در گفت‌وگو با پندری گفت: با توجه به بازنشستگی آقای عباسپور، رئیس قبلی مخابرات گراش، با پیگیری فرماندار محترم، آقای شریفی، رئیس مخابرات خنج، سرپرستی مخابرات گراش را به عهده دارند. ایشان سه روز در هفته در گراش حضور خواهد داشت. پیگیر هستیم تا یک نیروی بومی و دائم به عنوان رئیس در مخابرات گراش حضور پیدا کند.

یوسفی با اشاره به وضعیت نامناسب همراه اول در گراش گفت: ما از مدت‌ها پیش پیگیر بهبود وضعیت آنتن‌دهی و افزایش سرعت اینترنت همراه بوده‌ایم. در ماه‌های اخیر یک دکل جدید نصب شده و یک دکل همراه اول نیز به زودی در بوستان یاران نصب خواهد شد.

شریفی، سرپرست مخابرات گراش در گفتگو با خبرنگار پندری در مورد علت آنتن‌دهی ضعیف در گراش گفت: «مشکل اصلی آنتن‌دهی در گراش به استفاده غیرمجاز از تقویت‌کننده‌های سیگنال بر می‌گردد که بسیاری از مردم در خانه‌های خود در حال حاضر استفاده می‌کنند. استفاده از این دستگاه‌ها شاید برای آن خانه یا محدوده آنتن‌دهی را بهبود بخشد، اما به موجب آن پارازیت روی شبکه سراسری زیاد می‌شود و دیگر کاربران با مشکل جدی مواجه خواهند شد. یکی دیگر از دستگاه‌هایی که در گراش عامل بروز قطعی و عدم آنتن‌دهی مناسب خطوط تلفن همراه شده، استفاده از دستگاه‌های بلاکر یا همان قطع‌کننده‌ی آنتن موبایل است.»

سرپرست مخابرات گراش افزود: «این نوع دستگاه‌ها قابل استفاده در مراکز نظامی، دانشگاه‌ها و مدارس است که موجب می‌شود در محدوده تحت پوشش، سیگنال‌ها مختل شده و گوشی‌های موجود در آن محدوده آنتن‌دهی نداشته باشند. طبق استعلامی که از استان گرفتیم، سیستم‌های فنی که به طور مداوم شبکه را بررسی می‌کنند، شاهد پارازیت‌های بسیار زیاد در محدوده گراش هستند.»

شریفی ادامه داد: «در هفته گذشته با کسانی که قبلا شناسایی شده بودند صحبت شد تا دستگاه‌های خود را خاموش کنند. از طریق فرمانداری و دفتر نماینده محترم نیز پیگیری‌هایی انجام شد. البته همزمان همکاران ما در واحد بهینه‌سازی موبایل استان نیز به درخواست ما تغییراتی در تنظیمات آنتن‌های منطقه انجام دادند. حاصل کار ظاهرا مطلوب و مورد تایید اهالی بوده است. البته تقاضا جهت اعزام نیرو و تجهیزات ویژه شناسایی تقویت‌کننده‌های غیرمجاز کماکان به قوت خود باقیست. این نکته هم لازم است مردم بدانند که تعهد مخابرات، پوشش آنتن‌دهی تا بیرون ساختمان است و نه در اتاق‌های زیرزمین و… .»

او در پااین گفت: «خواهشی که از مردم داریم این است که دستگاه‌هایی که موجب مختل شدن سیگنال می‌شود را از کار انداخته تا هرچه زودتر مشکل آنتن‌دهی در گراش حل شود.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=8351

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: