شناسنامه کنکوری‌ها باید عکس‌دار باشد

شناسنامه کنکوری‌ها باید عکس‌دار باشد رئیس اداره ثبت احوال گراش از لزوم عکس‌دار بودن شناسنامه کنکوری‌های ۱۴۰۱ خبر داد. متقاضیانی که شناسنامه عکس‌دار ندارند، هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

علی باقری، رئیس اداره ثبت‌احوال گراش در گفتگو با پندری: ضمن آرزوی موفقیت، کنکوری‌های عزیز و خانواده‌ها، در فرصت باقیمانده نسبت به عکس‌دار نمودن شناسنامه‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی کنکور و لزوم داشتن شناسنامه‌ عکس‌دار جهت شرکت در کنکور، لذا دانش‌آموزانی که در سن ۱۵ سالگی تاکنون موفق به تعویض و عکس‌دار کردن شناسنامه نشده‌اند، در این ایام کوتاه باقیمانده تا کنکور نسبت به درخواست تعویض اقدام تا در روزهای منتهی به کنکور مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: برابر ماده ۳۶ قانون ثبت احوال؛ شناسنامه‌های افرادی که به سن ۱۵ سال تمام می‌رسند باید ملصق به عکس همان سال صاحب آن شود، که در این راستا لازم است عوامل برگزاری کنکور، مدیران، و اداره آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی لازم را به این دسته از عزیزان انجام دهند.

رئیس اداره ثبت‌احوال گراش ادامه داد: دانش‌آموزان بالای ۱۸ سال یا والدین آنها با در دست داشتن: ۱. اصل شناسنامه ۲. دو قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ جدید ۳. اصل و تصویر مدارک عکس‌دار از قبیل (معرفی نامه عکس‌دار از مؤسسات آموزشی دولتی – گواهی اشتغال به تحصیل عکس‌دار از مدرسه) برای این امر به اداره ثبت‌احوال مراجعه تا ضمن بررسی شناسنامه‌ها در خصوص تعویض شناسنامه و صدور شناسنامه مکانیزه اقدام گردد.

ایشان اظهار داشت: همچنین مطابق ماده ۳۶ قانون ثبت‌احوال بهتر است شناسنامه اولیه در سن سی سالگی تمام با عکس همان سال صاحب آن تجدید شود. لذا صاحب شناسنامه پس از رسیدن به سن سی سال مکلف است ظرف یکسال برای تجدید آن مراجعه نماید.

باقری گفت: لازم است در کنار این امر و ثبت‌نام جهت کارت هوشمند ملی، شهروندان گرامی نسبت به اطلاع‌رسانی و ثبت وقایع حیاتی ولادت در مهلت قانونی تا قبل از ۱۵ روز از تاریخ تولد و واقعه وفات تا قبل از ۱۰ روز از تاریخ وقوع وفات، به اداره ثبت‌احوال مراجعه تا به دلیل عدم ثبت وقایع دچار اختلال در امور اداری و حقوقی نشوند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=8943

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: