برنامه‌های دهه فجر، انتخابات و مصوبات سفر استاندار در نشست خبری فرماندار

محمود طاهرزاده، فرماندار شهرستان گراش در نشست خبری پیش از دهه فجر ۱۴۰۲ گزارشی از کلنگ‌زنی، افتتاح، انتخابات و مصوبات سفر استاندار به خبرنگاران ارائه داد.

به گزارش پندری، فرماندار در نشست خبری ۱۰ بهمن ضمن تبریک روز گراش گفت: «امروز روز خوبی‌ها و پیشرفت و تندرستی و رسیدن گراش به جایگاه بالاتر و ارتقای شهر و شهرستان گراش باشد. از شورا و شهرداری که پای کار برگزاری روز گراش هستند تشکر می‌کنم.»۰

۴۵ کلنگ زنی و افتتاح با اعتبار ۲۰۵ میلیاردی

طاهرزاده در ادامه گفت: «امسال در بحث افتتاح و کلنگ‌زنی در بخش مرکزی و بخش ارد پروژه‌هایی داریم. در کل افتتاح ۳۸ پروژه به اعتبار ۱۰۲ میلیارد تومان خواهیم داشت. ۲۶ مورد در بخش مرکزی و ۱۲ مورد در ارد خواهد بود. در بخش کلنگ‌زنی نیز ۷ پروژه به اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومان است. سهم بخش مرکزی ۵ طرح و ۲ پروژه بخش ارد. خواهد بود. جمعا ۲۰۵ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهیم داشت. از این بین در بین افتتاح‌ها ۵۳ میلیارد روستایی و ۴۹ میلیارد در حوزه شهری است. در بحث کلنگ‌زنی نیز ۹۳ میلیارد در حوزه شهری و ۱۰ میلیارد در حوزه روستایی خواهد بود.»

فرماندار در ادامه گفت: «محل اعتبارات این پروژه‌ها استانی، ملی، خیرین و بخش خصوصی است که اهم آن در حوزه‌ی آبرسانی، بهسازی روستاها، علوم پزشکی، گاز، برق و آسفالت معابر است. پروژه‌ی شاخص دهه فجر با اعتبار ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومانی، کلنگ‌زنی مخزن آب ۵ هزار مترمکعبی شهر گراش است که از دستاورد دولت سیزدهم و زیرساخت‌های آبرسانی به مسکن ملی در آینده خواهد بود. با این طرح ان‌شاءالله در آینده مشکل آب نخواهیم داشت.»

فرماندار از حضور معاون عمرانی استاندار در تاریخ سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ به گراش جهت پروژه‌های مهم خبر داد.

فرماندار به برنامه‌های دهه فجر نیز اشاره کرد:

استقبال نمادین از امام روز اول دهه فجر و غبارروبی

سخنرانی فرماندار و میز خدمت ادارات در نمازجمعه شهر ارد در ۱۳ بهمن

سخنرانی فرماندار و میزخدمت ادارات در نماز جمعه گراش – ۲۰ بهمن

برگزاری جشنواره عمار – توسط نخبگان شهر

برگزاری جشن در تکیه شهدا

ناحیه مقاومت و اداره ورزش و جوانان نیز برنامه‌های مختلفی دارند.

تلاش هزار نفره برای انتخابات

دومین موضوع صحبت‌های فرماندار در نشست خبری، انتخابات بود. فرماندار گفت: «ما در شهرستان گراش طبق برنامه زمان‌بندی انتخابات پیش می‌رویم. معتمدین و هیات اجرایی و شعب اخذ رای مشخص شده، کاربران، رانندگان، نمایندگان فرماندار و هیات بازرسی مشخص شده است. با هماهنگی نمایندگان شورای نگهبان به‌روز هستیم و از تاریخ و زمان‌بندی عقب نیستیم.»

طاهرزاده با بیان اینکه با اقداماتی که انجام داده‌ایم یک دعوت از مردم برای انتخابات است گفت:«سعی کردیم اقدامات و خدمات خوبی داشته باشیم. دیدار با اقشار، برگزاری کاروان خدمت و سرکشی به روستاها و مناطق محروم از جمله کارهایی است که انجام شده. هزار نفر دست‌اندرکاران اجرا، نظارت و بازرسی شناسایی و آماده‌ی برگزاری انتخابات هستند.»

فرماندار در ادامه گفت: «این هزار نفر، زمینه‌سازی انتخابات امن، شفاف و بی‌طرف را فراهم می‌کنند. ۱۰۰ درصد بی‌طرف هستیم. صرفاً مجری انتخابات هستم. غیر از این باشد، هر یک از هزار نفر، از شروع تا پایان انتخابات در هر مقطعی جهت‌گیری داشته باشند، طبق قانون برخورد می‌شود. ما دو اصل را مد نظر قرار داده‌ایم: راهبردهای مقام معظم رهبری، بی‌طرفی و شفافیت. نهایت مطلب ما مشارکت حداکثری در انتخابات است. بخشی از این بار به روی دوش شما رسانه‌ها است.»

فرماندار در پایان گفت: «در کل شهرستان ۳۹ شعبه اخذ رای داریم؛ ۲۴ شهری ثابت و ۲ سیار شهری؛ ۷ ثابت روستایی و ۶ سیار روستایی. شعبه عشایری و حساس هم نداریم. نسبت به دوره گذشته، ۲ شعبه اضافه کرده‌ایم و ۲ شعبه هم جایش را جهت سهولت دسترسی مردم جابجا کردیم.»

جزئیاتی از پیشرفت مصوبات سفر استاندار | حمدآباد، نهضت مسکن، شهرک صنعتی و …

مصوبات سفر استاندار در تیرماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲، مفصل‌ترین موضوعی بود که فرماندار در در نشست خبری به آن پرداخت.

او در ابتدای صحبت‌های این بخش گفت: «از روزی که آمدیم مشکلات را به صورت یک چشم‌انداز مطرح کردیم. شهرستان سند چشم‌انداز و آمایش نداشت. از تقسیمات کشوری متاسفانه نقشه‌ای را نداشتیم در هر چهار جهت جغرافیایی.»

طاهرزاده به سفرهای ایمانیه استاندار فارس اشاره کرد و گفت: «در سال ۱۴۰۱، ۲۳ مصوبه داشتیم. در سفر تیر ۱۴۰۲، ۸ مصوبه مورد تایید قرار گرفت. اقداماتی که اعلام می‌کنم با کمک یک تیم حل‌وفصل شده است. از شورتی تامین، امام جمعه محترم، نماینده، شورای شهر، شوراهای شهرستان، دهیاران، شهرداران، معتمدین، خیرین و در راس استاندار محترم، مشکلات احصا و پیگیری و رفع مشکل کنیم. ما پیگیر، هماهنگ کننده و ناظر هستیم. همه‌ی دلسوزان گراش پای کار بودند‌.»

فرماندار گفت: «در سفر اول استاندار پیشرفت مصوبات را ۶۰ درصد اعلام کردند. چون پیشرفت بالای ۵۰ درصد بود سفر دوم نیز انجام شد. الآن این ۶۰ درصد به ۷۰ درصد رسیده است. در سفر دوم ۱۱ پیشنهاد مطرح کردیم چه ۸ مورد از آن به تصویب رسید. احداث ساختمان امداد جاده‌ای یکی از مصوبات بود. امیدواریم تا قبل تیرماه سال آینده بالای ۵۰ درصد پیشرفت مصوبات داشته باشیم که سفر بعدی استاندار به شهرستان محقق شود.»

چک‌چک اولین موضوعی بود که فرماندار مطرح کرد. او گفت: «بزرگترین مشکل این جاده کد ماده ۲۳ بود با همکاری تیم مسئولین شهرستان گراش اخذ شد و در سفر اخیر اعتباری گذاشته شد. تونل شهدای خلیج فارس هم تعطیل بود. با پیگیری‌هایی که انجام شده، تونل فعال و در حال انجام کار است. در شهرک صنعتی از ۵ مشکلی که اعلام شده بود ۴ تایش حل‌ است. مشکل مخابرات، توسعه، برق و بهسازی حل شده و موضوع آب در حال پیگیری هستیم که زودتر به سرانجام برسد.»

طاهرزاده در ادامه گفت: «در بحث زمین و حاشیه‌نشینی با پیگیری‌های انجام شده، ۱۰ نقطه را احصا کردیم که به دلیل عدم تدبیر مدیران قبل مشکل حاشیه‌نشینی داریم. می‌شد با زمین‌هایی که حسب اجبار تصرف شده، بنیاد مسکن و شهرداری تفکیک و واگذار کرد. ولی به دلیل گرانی ساخت‌وساز کردند. دولت کم‌وبیش آب و برق و گاز به این مناطق برده است. در مصوبات استاندار مصوب شد و مساعدت کردند و برخی مدیران کل نیز از این مناطق بازدید کردند. نهایتاً شورای تامین بازدید انجام داد. ساکنین سلطان آباد، محمدآباد تبدیل به روستا شد و دبیری و باغ موسی در محدوده شهر قرار گرفتند و مشکلات حل و فصل شده است. ۵۰ درصد مراجعین به فرمانداری، مختص حاشیه‌نشین‌ها برای آب و برق و گاز بود که ۹۰ درصد آن تقلیل پیدا کرده است. البته برای رساندن خدمات هفت هشت شرط نیز داشته‌ایم. در کنار زیارت، کسرالدشت و شمس‌آباد نیز ساماندهی استفاده از آب و برق و گاز را داشته‌ایم.»

فرماندار به حوزه‌ی مسکن نیز اشاره داشت. طاهرزاده گفت: «در بخش مسکن در دو حوزه قابل بحث است: نهضت ملی مسکن و اقدامات بنیاد مسکن. در حوزه بنیاد در تمامی روستاهای سطح شهرستان هم بهسازی و قیر رایگان صد درصد انجام شده و و مازاد درخواست کردیم. نهضت ملی آسفالت، ۱۳ هزار مترمربع بود. ۱۳ هزار مازاد بر سهیمه پیگیری کردیم. وام و تسهیلات نیز به مردم داده شده است.»

طاهرزاده گفت: «اما در پروژه‌های نهضت ملی مسکن طبق زمان‌بندی در حال پیش رفتن است. این پروژه‌ها تا تحویل کلید پیش نمی‌رود. با تسهیلاتی که اختصاص پیدا کرده تا مرحله سفت‌کاری و سقف پیش‌روی می‌کند. بعد با نظر خود مالکین و صاحبان ادامه مسیر تعیین تکلیف کرد. در موضوع نهضت ملی مسکن، طبق آخرین برآوردی که ۵ روز قبل انجام دادیم از رتبه ۳۲ به رتبه ۸ استان رسیده‌ایم.»

فازبندی‌ها و پیشرفت به نقل فرماندار:

فاز ۱: ۲ هکتار ۱۶۴ واحد، پشت آبشار. سقف زده شده. در حال انجام نما و خدمات خدمات. پیمانکار تا سفت‌کاری موظف بوده که کار را تمام کرده است.

فاز ۲: ۷۷ هکتار ۹۰۶ واحد، پشت آبشار اندیشه، هم‌اکنون در حال احداث فونداسیون، تا پایان سال ۱۰۰ درصد فونداسیون تمام شود

فاز ۳: ۴۰ هکتار ۱۰۰ واحد، در تنگ‌حسین، فنداسیون ۶۰ درصد پیشرفت داشته.

فاز ۴: ۶۳ هکتاری و ۶۰۰ واحد، در مجاورت ۷۷ هکتاری فاز ۲ به طرف اوز، پشت آبشار اندیشه است. ۶۰۰ واحد قرعه‌کشی انجام شده. ظرف همین هفته برای زیرسازی به پیمانکار تحویل داده خواهد شد.

فرماندار: ۱۷۰ هکتار دیگر نیز در ادامه فاز ۲ و ۴ پیشنهاد دادیم که ۸۰ درصد از پیگیری‌ها انجام شده و پیشرفت داشتیم.

در فاز ۱ تا ۳، ۱۵۲۵ نفر تعیین تکلیف قطعی شده، حساب کتاب بانکی انجام شده، پروانه‌ها صادر شده و در حال اجرا است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13120

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: