رئیس اداره امور مالیاتی گراش خبر داد:

فرار مالیاتی در گراش؛ پزشکان، دندان‌پزشکان، طلافروشان، صرافی‌ها

بیشترین گزارش فرار مالیاتی در گراش مربوط به پزشکان، دندان‌پزشکان، طلافروشان و صرافی‌هاست. رئیس اداره مالیاتی می‌گوید مردم فرارهای مالیاتی را گزارش دهند.

سید ذبیح‌اله سعادت، رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان گراش در گفت‌وگو با پندری، گفت: بیشترین گزارش فرار مالیاتی که به ما می‌رسد یکی مربوط پزشکان و دندان‌پزشکان و دیگری هم طلافروشان و صرافی‌هاست. البته از سایر صنوف نیز گزارشاتی داریم.

او در ادامه با اشاره به تکلیف قانونی برخی از صنوف از جمله پزشکان، دندانپزشکان و وکلا برای استفاده از دستگاه‌های کارتخوان گفت: بیشتر پزشکان و دندان‌پزشکان سطح شهرستان این قانون را رعایت نموده که ما هم به سهم خود از آنان تشکر می‌کنیم. ولی معدود پزشکان و دندان‎پزشکانی نیز هستند که این تکلیف را رعایت ننموده و مراجعین را مجبور به کارت به کارت یا استفاده از وجه نقد می‌کنند.

سعادت در ادامه در پاسخ به این سوال که فرارهای مالیاتی به چه شیوه‌هایی انجام می‌شود، گفت: استفاده از دستگاه‌های cash less در مغازه‌ها، و همچنین کارت به کارت کردن و درخواست وجه نقد از مشتری علی‌رغم داشتن دستگاه کارتخوان و همچنین استفاده از دستگاه‌های کارتخوان دیگران در محل کار خود اشاره از جمبه فرارهای مالیاتی در گراش هستند.

وی ادامه داد: اخیرا در سطح کشور و استان واحدهای بازرسی مالیاتی طبق ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم تشکیل شده‌اند که به گزارشات فرار مالیاتی ورود و راسا اقدام خواهند کرد.

سعادت در ادامه دو سامانه جهت ارسال گزارشات فرار مالیاتی اعلام کرد:
۱- سامانه سوت‌زنی
http://intamedia.ir/tax-fraud
۲- سامانه تلفنی ۱۵۲۶

وی تاکید کرد اطلاعات در این سامانه به صورت محرمانه می‌باشد و نیازی به معرفی فرد گزارش‌دهنده هم نیست.

سعادت آماری نیز به نقل از عزیزی مدیرکل بازرسی سازمان امور مالیاتی کشور از ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ ذکر کرد: «بر اساس گزارش‌های مردمی در سامانه سوت‌زنی از ابتدای سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۵ هزار گزارش مردمی به سازمان امور مالیاتی واصل شده و سهم گزارشات موضوع پزشکان فاقد کارتخوان بیش از ۵۰ درصد گزارشات است.
تاکنون اسامی ۱۷۸۶ نفر از پزشکان به سازمان نظام پزشکی ارسال گردیده و اسامی ۳۹۰۰ نفر دیگر در حال ارسال است.
پزشکانی که به هر بهانه ای از دستگاه‌های کارتخوان برای دریافت وجوه بیماران استفاده نمی‌نمایند، از تسهیلات موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم در زمان تسلیم اظهارنامه محروم خواند شد و همچنین دریافت تراکنش‌های بانکی این قبیل پزشکان از بانک مرکزی در دستور کار است.»

فرار مالیاتی؛ غذای خانگی به جای دندانپزشکی!

یک دندانپزشکی در گراش، به جای استفاده از کارتخوان شخصی، از کارتخوان غذای خانگی استفاده می‌کند. این می‌تواند مصداق فرار مالیاتی باشد.

به گزارش پندری، یکی از مخاطبان می‌گوید: چند روز پیش به یک دندانپزشکی در گراش مراجعه کردم و در پایان در کارتخوانی که آن‌جا وجود داشت کارت کشیدم، اما با مشاهده رسید دریافتی دیدم به جای نام دندانپزشکی، نام «غذای خانگی» در بالای رسید درج شده است.

این شهروند گراشی تصویر رسید کارتخوان را نیز در اختیار پندری قرار داده، اما از ارائه نام دندانپزشک خودداری کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12536

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: