گپی با پدر پینگ‌پنگ‌باز گراشی لیگ برتر

رمز موفقیت؟ شاید دوری از تلفن همراه!

محمدسبحان یحیایی هم مثل پدر و خیلی از هم‌فامیلی‌هایش رفته سراغ پینگ‌پنگ و قدم به قدم خودش را بالا می‌کشد. او فرزند اول خانواده علی یحیایی، مدتی قبل توانست به دسته برتر نوجوانان کشور راه پیدا کند و با بهترین پینگ‌پنگ‌بازهای کشور رقابت کند.

پندری – محمد شیروان: تصور کنید یک تیم فوتبال گراش به لیگ برتر راه پیدا کند. چقدر اتفاق مهمی است؟ حالا یک پینگ‌پنگ‌باز ۱۴ سالهٔ گراشی به دسته برتر تنیس روی میز کشور راه پیدا کرده و شاید دور از انتظار نباشد روزی او را در پیراهن تیم ملی ببینیم.

محمدسبحان یحیایی هم مثل پدر و خیلی از هم‌فامیلی‌هایش رفته سراغ پینگ‌پنگ و قدم به قدم خودش را بالا می‌کشد. او فرزند اول خانواده علی یحیایی، مدتی قبل توانست به دسته برتر نوجوانان کشور راه پیدا کند و با بهترین پینگ‌پنگ‌بازهای کشور رقابت کند.

او دانش‌آموز کلاس هفتم است و در مدرسه شاهد گراش درس می‌خواند. او با معدل ۱۹/۵۲ علاوه بر ورزش حرفه‌ای جزو برترین‌های کلاس و مدرسه‌اش نیز است. او به طرز نادری اعتقاد دارد گوشی همراه جز نیازهای ضروری یک دانش‌آموز نیست و شاید همین رمز موفقیت‌اش باشد.

رفتیم سراغ پدر خانواده تا از مسیر موفقیت محمدسبحان یحیایی بیشتر بدانیم. علی یحیایی پدر محمدسبحان، سهیل و محمد از دغدغه‌هایش در تربیت فرزندان خود می‌گوید.

محمدسبحان، بازیکن دسته برتری شهرستان،

علی یحیایی، پدر محمدسبحان:
خودم از پینگ‌پنگ‌بازهای قدیمی گراش بودم. دلم می‌خواست محمدسبحان هم این رشته ورزشی را ادامه دهد. ابتدای کار بسیاری از اقوام و حتی مربیان نیز معتقد بودند محمدسبحان استعداد زیاری در این رشته ندارد. این حرف‌ها برایم معنی نداشت. ابتدا هم برای محمدسبحان و هم برای خودم کار سختی بود. روزی ۲ ساعت تمرین داشتیم. اکنون این تمرین جدی‌تر و بیشتر شد، به نحوی که شاید در سال فقط ۳ یا ۴ روز تمرین نداشته باشیم. مسافرت‌هایمان همین مأموریت‌های بنده و مسابقات محمدسبحان است. چاره‌ای نیست، از الزامات موفقیت در ورزش حرفه‌ای همین جدیت و تلاش است.

محمدسبحان به گفته پدرش برنامه‌ روزانه حرفه‌ای نیز دارد. اگر از زبان پدرش نبود شاید نمی‌شد باور کرد، اما او به عنوان یک نوجوانان هفتمی معتقد است گوشی همراه جز نیازهای ضروری یک دانش‌آموز نیست. وی علاوه بر ورزش حرفه‌ای و درس اهل مطالعه نیز است. پدر محمدسبحان، اکثر زمان‌هایی که او در سالن مشغول تمرین بوده کنارش حضور داشته است. موقع مسابقات و اعزام‌ها همراه همیشگی است و از او بیشتر علاقه‌مند است.

علی یحیایی، پدر محمدسبحان:
من که کارمند هستم و شاید خیلی مواقع در خانه حضور نداشته باشم. اما مادرش یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت محمدسبحان بوده. شاید خودش از بیان این حرف راضی نباشد، اما مادرشان در منزل بیشتر از خود بچه‌ها به فکر موفقیت و برنامه‌هایشان است. اصلا یکی از عوامل موفقیت در رشته‌های حرفه‌ای همراهی و پشتیبانی خانواده است. باید تاکید کنم منظورم از پشتیبانی صرفا مالی نیست. ورزشکارانی داریم که تا کنون خانواده‌اش یک بار هم برای تماشای بازیش در مسابقات روی سکو حضور نداشته‌اند.

به گفته پدر خانواده هزینه ورزش‌ حرفه‌ای در رشته پینگ‌پنگ بالاست. میانگین اگر گرفته شود هزینه‌ای بالغ بر چند میلیون در ماه خواهد داشت که عموما خود فرد باید بپردازد. حضور اسپانسر در ورزش‌حرفه‌ای انفرادی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. به گفته علی یحیایی به تازگی جک‌رسلر مسئولیت حمایت از محمدسبحان را برعهده گرفته است که شاید حضور بیشتر اسپانسرها سبب پیشرفت ورزش‌های انفرادی در سطح شهرستان گردد.

علی یحیایی، پدر محمدسبحان:
خودم در تمرینات شده است محمدسبحان را تنبیه کرده‌ام. شاید این کار سخت‌ترین کار بین پدر و فررند باشد. قبلا خودم از رقیبان تمرینی‌اش بودم. الان دیگر من را ۳ بر ۰ می‌برد. باید تشکر ویژه داشته‌ باشم از مربیان محمدسبحان که در این چند سال بدون هیچ مشکلی برای فرزند بنده زحمت کشیده‌اند. آقای حمیدرضا موغلی که مربی پایه محمدسبحان بوده و دیگر مربیان شهرستان از جمله آقای هادی موغلی، آقای حمید جعفری و آقای درویشی که انصافا مربیان‌مان در سطح مربیان کشوری هستند.

صحبت پایانی این مصاحبه مخاطبش خانواده‌ها بودند. به گفته علی یحیایی خودباوری و ایجاد یک روحیه تلاشگر در فرزند از دوران کودکی توسط والدین، تمام مراحل زندگی او را تضمین خواهد کرد. وی معتقد است تلاش مقدار قابل توجهی از جای خالی استعداد را پر می‌خواهد کرد. همین طور که بین بچه‌های هیات پینگ‌پنگ محمدسبحان یحیایی را رونالدو و نماد سعی و تلاش می‌دانند، و امیرعلی یحیایی را مسی پینگ‌پنگ و نماد استعداد.
پدر معتقد است الان اگر محمدسبحان پینگ‌پنگ را کنار بگذارد مانعش نمی‌شود. دیگر فرزندش روی ریل افتاده و به هدفی که می‌خواسته رسیده است. خودباوری و تلاش کلید موفقیت در تمام مراحل زندگی است. فراهم کردن همه امکانات رفاهی مثل: گوشی، موتور سیکلت، دوچرخه و … راه حمایت و همراهی با فرزند نیست.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12410

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: