چهار گام انتخاب رشته در گراش

داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ با حضور در پایگاه انتخاب رشته‌ برای انتخاب رشته‌ی هرچه بهتر، مشاوره گرفتند. این پایگاه با همکاری نردبان و آموزش و پرورش گراش در مدرسه شادرام برگزار شد.

نگین اسدی‌پور روابط عمومی نردبان گفت: «به طور کلی ٩۶ مراجعه کننده داشتیم که تمامی آن‌ها با رزرو نوبت‌های اختصاصی در طی ۴ روز متوالی در پایگاه حضور یافتند. دو روز بعد از اعلام نتایج فرایند انتخاب رشته آغاز شد. در اولین روز از این روند به طور همزمان کارگاه دفترچه‌خوانی و توجیهی والدین اجرا شد. کارگاه دفترچه خوانی با ارائه محمدصادق نوروزی و محمد شیروان و جلسه توجیهی والدین با ارائه موهبت آوازه کارشناس مشاوره آموزش و پرورش در محل مقرر انجام شد.»

روابط عمومی نردبان گفت: «در کارگاه دفترچه‌خوانی ٢٢ داوطلب حضور داشتند که با نکات مهم دفترچه و جزئیات آن آشنا شدند.‌ هم‌راستا با این کارگاه، جلسه توجیهی والدین با حضور ١۵ تن از ایشان اجرا شد. به دلیل تاثیر بسزای رشته انتخابی در آینده شغلی داوطلبان
مرحله دوم از سلسله کارگاه‌های انتخاب رشته، مشاغل گوناگون با حضور متصدیان مختصص آنان در شش کلاس مجزا ارائه شد.»

حسین رادمرد دبیر برگزاری همایش گفت: «به دلیل اهمیت این بخش در آینده داوطلبان سعی کردیم شغل های مختلف هر چهار رشته؛ انسانی، تجربی، ریاضی و شناور را مورد نقد بررسی کامل متصدیان آنان قرار دهیم. از یک سو هماهنگی با این افراد برای ما سخت بود چون آنان فقط در ساعت خاصی از روز قادر به شرکت در کارگاه و معرفی شغل خود بودند.
در سومین گام انتخاب رشته تخصصی با حضور ٣۶ نفر صورت پذیرفت. در این گام به داوطلبان اطلاعات کافی در خصوص دانشگاه‌ها و نحوه چینش آنها در لیست انتخاب رشته داده شد.»

سعید زارعی دبیر این همایش گفت: «قصد داشتیم داوطلبان را آنگونه که شایسته است راهنمایی و هدایت کنیم تا انتخاب رشته سودمندی داشته باشند. ما از داوطلبان قبل از شروع کارگاه نظر سنجی کردیم که خواسته آنها از ما چیست؟! به همین سبب حضورشان در پایگاه انتخاب رشته سبب شد اهدافشان و خواسته هایشان از بالقوه به بالفعل بدل شود.
در مرحله چهارم که ١٩ داوطلب حضور داشتند لیست نهایی چینش انتخاب رشته آنان مورد تحلیل و بررسی مشاوران قرار گرفت.»

فاطمه کارگر دبیر نردبان اذعان کرد: «قصد ما در شورای پنجم این است که تمام دانش‌آموزان شهرستان گراش این مجموعه را شناخته و بتوانند با بهره‌گیری از برنامه‌های متنوع همواره مسیر ترقی خود را هموار ساخته و ما را همراه خود بدانند.»

کارگاه انتخابات رشته نردبان هر ساله با هزینه بسیار کمی نسبت با سایر پایگاه ها برگزار می‌شود. این کارگاه به صورت مشترک با آموزش و پرورش گراش برگزار می‌شود. موسسه فرهنگی هنری هفت برکه و رسانه پندری با نردبان همکاری داشتند. گروه نردبان از سال ۱۳۹۶ در شهر گراش در حوزه آموزش به ویژه کنکور فعالیت می‌کند و در چند سال اخیر چندین پایگاه انتخاب رشته را برگزار کرده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12517

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: