رؤیای یک شبه پول‌دار شدن

«رؤیای یک شبه پول‌دار شدن» عنوان پرونده‌ی شماره جدید نشریه فانوس است. دوازدهمین شماره‌ی فصلنامه فانوس به صورت چاپی و الکترونیک، در ۲۸ صفحه منتشر شد.

پرونده‌ی این شماره حول محور «زود پولدار شدن» است که با گفت‌وگو، گزارش، یادداشت و روایت‌هایی به آن پرداخته شده است. از اینجا دریافت کنید.

«رسالت سرمایه‌داران برای گراش»، عنوان مهم‌ترین گفت‌وگوی فانوس است با دکتر مهدی مهرابی، سرپرست بانک سپه حوزه جنوب فارس انجام شده است. او خیلی صریح می‌گوید: «برخی سرمایه‌داران علیه جوانان جنایت می‌کنند.» این گفت‌وگو را محمد شیروان آماده کرده است.

مجتبی بنی‌اسدی، سردبیر فانوس، در یادداشتی روایت‌گونه، به بازاریابی شبکه‌ای در گراش پرداخته است. او با زبانی طنز نوشته: «اگر تویِ سرتان هست پول‌دار شوید، ولی فکر می‌کنید نمی‌توانید با پیدا کردنِ گنج، یک شبه پول‌دار شوید، نگاهی به دور و برتان بیندازید. شاید بتوانید زیرشاخه بشوید و بعد زیرشاخه پیدا کنید تا اگر یک شبه نشد، حداقل دو شبه این رؤیایِ پول‌دار شدن را به واقعیت نزدیک کنید!»

«آیا ملاک‌هایی که دختران شهرمان برای ازدواج در نظر می‌گیرند، یکی از عللی است که پسران شهر را به ثروتمند شدن تشویق، یا به تعبیر دقیق‌تر ملزم می‌کند؟!» راضیه سیاح به سراغ چند تن از دختران شهر رفته و در این موضوع گزارشی تهیه کرده است.
ابراهیم جولافیان که یک معلم است، گفت‌وگویی ترتیب داده. این گفت‌وگو بین شخصی است نامعلوم با خانواده‌ی بزرگِ آموزش و پرورش. او در قالب گفت‌وگو به ریشه‌ی این موضوع پرداخته که «چرا دانش‌آموزان ما به سمتِ پول غش می‌کنند؟»

علی محمدی گزارشی لحظه به لحظه از تجربه‌ی یک گنج‌یابی ارائه داده است. او می‌گوید: «این یک روایت حقیقی از ماجرایی حقیقی است که به دلیل محرمانه بودن، نام اشخاص تغییر یافته است.»

روایتی با عنوان «پول بهتر است یا ثروت؟» روایتی از پائیز ۷۰ است که لیلا انصاری آن را نوشته است.

یادداشت ام‌البنین حامل، به جنبه‌ی روانشناسی این موضوع پرداخته و نوشته: «جوانان و نواجوانانی که سلسله‌مراتب نیازها را دور می‌زنند، کم نیستند.»

صفحات پایانی نشریه، گزارشی تصویری از مراسم‌های فاطمیه‌ی اول و دومِ هیات محبان اهل‌بیت(ع) در سال ۱۴۰۰ آمده است.

فانوس، فصلنامه‌ی داخلی هیأت محبان اهل‌بیت(ع) است.

شماره‌های قبل را دانلود کنید:

شماره دوازدهم نشریه فانوس

 شماره یازدهم نشریه فانوس

 شماره دهم نشریه فانوس

شماره هشتم نشریه فانوس

 شماره نُهم نشریه فانوس -بَرَساتی

شماره هفتم نشریه فانوس

شماره ششم نشریه فانوس

شماره‌ پنجم نشریه فانوس

شماره چهارم نشریه فانوس

شماره سوم نشریه فانوس

شماره دوم نشریه فانوس

شماره اول نشریه فانوس

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=6340

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: