تب دنگی؛ سوغات تلخ امارات

تب دنگی سوغات امارات است و مدتی است که وارد منطقه جنوب فارس شده. در گراش و لار تا کنون حداقل ۲۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. البته تب دنگی از فرد به فرد قابل انتقال نیست و تنها با نیش پشه منتقل می‌شود.

به گزارش پندری، تب دنگی با گزش پشه‌ای به نام آئدس منتقل می‌شود. علوم پزشکی لار و گراش می‌گویند این پشه هرچند در بوشهر و هرمزگان شناسایی شده، اما تا الان در منطقه مشاهده نشده است. تاکنون ۱۴ نفر از کسانی که از امارات متحده عربی به منطقه سفر کرده‌اند در لار و ۱۳ نفر در گراش به این بیماری مبتلا شده‌اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان می‌گوید یک نفر از ۱۴ مبتلا به ویروس تب دانگی فوت شده که البته ابتلا، تشخیص و فوت در خارج از کشور بوده است و فقط در زادگاه خود خاکسپاری شده است.

دانشکده علوم پزشکی‌گراش هم می‌گوید در حال حاضر ۲ بیمار با تشخیص نهایی تب دنگی و یک بیمار مشکوک به این بیماری در بیمارستان گراش بستری هستند که همه این افراد مسافرین کشورهای حوزه خلیج فارس بوده‌اند.

طبق اعلام روابط عمومی علوم پزشکی گراش در مجموع از ۲۹ اردیبهشت تاکنون ۱۳ مورد بستری شده‌اند که در حال حاضر ۳ نفر بستری هستند و بقیه ترخیص شده‌اند. از این ۱۳ مورد ۳ بیمار مربوط به گراش و تحت پوشش علوم پزشکی‌ گراش و بقیه غیر بومی بوده‌اند.

علوم پزشکی گراش تاکید کرده مسافرینی که از کشورهای عربی وارد ایران می‌شوند، در صورت داشتن هرگونه علائم بیماری (تب، گلودرد، ضعف و بیحالی و علائم پوستی و…) سریعاً به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی و بیمارستان مراجعه نمایند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13685

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: