مکمل‌یاری دانش‌آموزان با آهن و ویتامین D در گراش شروع شد

طرح مکمل‌یاری دانش‌آموزان با آهن و ویتامین D با حضور مسئولین آموزش و پرورش، شبکه بهداشت، دانش‌آموزان و اولیای دانش‌آموزان در دبیرستان امام حسن عسکری گراش شروع شد.

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی آ.پ گراش، این مراسم افتتاحیه صبح امروز، ۲۳ آبان ۱۴۰۲ برگزار شد.

دکتر فرجی، مدیر آ.پ گراش ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش و حوزه معاونت پرورشی، تربیت‌بدنی و سلامت آ.پ گفت: «من تأکید همیشگی‌ام این است و در مدارس، هم به اولیا و هم به دانش‌آموزان می‌گویم اگر طرحی را در آ.پ با همکاری شبکه بهداشت انجام می‌دهیم، این طرح مطالعه شده است. این طور نیست که شب خواب ببینند، صبح بخواهند اجرا کنند. این طرح ماحصل یک کار تیمی و علمی بوده‌ که لازم دیدند این مکمل‌ها را شما استفاده کنید.»

دکتر فرجی در ادامه گفت: «بچه‌های ما در سنی هستند که متاسفانه صبحانه نخورده به مدرسه می‌آیند. قدیمی‌ها می‌گفتند صبحانه قوام بدن آدم است. صبحانه نخورده می‌آیید مدرسه، فشارهای درسی هم روی شما است. کم می‌آورید. اولیا گرامی درخواست دارم که در سبد غذایی خود غذاهای سالم و ساده مثل خرما داشته باشید.»

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش در پایان گفت: «ما امیدواریم این مکمل‌ها پیشگیری مفیدی باشد برای بسیاری از بیماری‌ها.»

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت، دکتر طیبه مهروری معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش از آغاز توزیع مکمل آهن و ویتامین D خبر داد و گفت: «۲۲۱۱ نفر از دانش‌آموزان شهرستان به مرور تا پایان سال تحصیلی مکمل آهن و ویتامین D را دریافت می‌کنند.»

مهروری در ادامه گفت: «هر ساله با آغاز سال تحصیلی همزمان با سراسر کشور با همکاری معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی و آموزش و پرورش به کلیه دختران دوره متوسطه اول و دوم شهری و روستایی دوره ۱۶ هفته‌ای قرص آهن داده خواهد شد که هدف آن تامین ذخایر آهن بدن دانش‌آموزان و توان تحصیلی دانش‌آموزان است.»

معاون بهداشت دانشکده در ادامه گفت: «همچنین با توجه به نقش ویتامین D در استحکام استخوان‌ها، کاهش ریسک بروز برخی سرطان‌ها و بهبود عملکرد دستگاه‌های بدن، مصرف ویتامین D برای نوجوانان و نیز گروه‌های سنی بزرگتر توصیه می‌شود ماهانه یک عدد کپسول ویتامین D به دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول شهرستان داده می‌شود که تا ۹ ماه سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

در شهرستان گراش ۶۶ درصد از دانش آموزان مکمل دریافت می‌کنند.»

دکتر فرجی، مدیر آ.پ؛ مهرداد بدیع‌زادگان، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی؛ دکتر مهروری، رئیس شبکه بهداشت؛ سحر عوض‌پور، کارشناس تربیت‌بدنی، سلامت و بهداشت، کارشناسان شبکه بهداشت و حمید پورکریمی، رییس انجمن مدرسه و نماینده اولیای دانش‌آموزان در این مراسم حضور داشتند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12864

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: