به نام زمین؛ سیزدهمین فانوس به بهانه‌ی بهار

سیزدهمین شماره نشریه فانوس، با موضوع «طبیعت و فضای سبز گراش» در ۲۴ صفحه به صورت الکترونیک و چاپی منتشر شد.

فانوس، نشریه داخلی هیأت محبان اهل‌بیت(ع) است که با همکاری پندری آماده و منتشر می‌شود.

این شماره را از «اینجا» دریافت کنید.

در این شماره می‌خوانیم:
یادداشت ابتدایی این نشریه با عنوان «دوست درختیِ من» را مجتبی بنی‌اسدی نوشته است. بنی‌اسدی که سردبیر فانوس نیز است، در این یادداشت طرح «هر نوزاد، یک درخت» را با نگاهی به آمار تولد در گراش توضیح داده است.

کوثر شیروان، کارشناس ارشد روانشناسی، در یک نوشتار به این موضوع پرداخته است که چطور می‌توان با کمک طبیعت، حس امنیت و اعتماد را به کودکان هدیه کرد.

«محافظان زمین» عنوان گفت‌وگوی محمدامین نورانی با اسدالله محسنی است. محسنی، از بنیان‌گذاران انجمن حفاظت از محیط زیست گراش از دغدغه‌ها و مشکلات این انجمن گفته است.

جذاب‌ترین بخش این شماره، گفت‌وگوی راضیه سیاح با یک خانم گراشی است که روی تولید زباله حساس است. عاطفه‌سادات معصومی، در این گفت‌وگو گفته: «در خانه ما معمولا ماهی یکبار، یک پلاستیک دسته‌‌دار متوسط، زباله تولید می‌شود که البته همین هم زیاد است.» مطالعه‌ی این گفت‌وگو به همه‌ی خانم‌های گراشی توصیه می‌شود.

البته راضیه سیاح یک نوشته‌ی دیگر نیز در این شماره دارد. او اطلاعات جالبی را از برخی گیاهان علفی، دارویی و خودروی گراش تهیه کرده. عنوان نوشته‌ی او این است: «تُرُشه در کوه‌های آلپ!».

علیرضا خشنود به زبان روایت به موضوع حساسیت‌های فصلی پرداخته. عنوان روایت او «جایگزین آنتی‌هیستامین در حساسیت‌های فصلی» است. ابوطالب سپهر هم در یک سفر دو روزه، گوشه‌وکنار تنگ‌آب را در قالب سفرنامه روایت کرده است.

محمد شیروان گزارشی از گل و گیاه‌فروش‌های مجازی و حضوری در گراش آماده کرده است. مریم مالدار نیز در یک روایتی خواندنی به این سؤال پاسخ داده است که «چطور یک بوستان نُقلی در خانه داشته باشیم؟»

علی محمدی هم به سراغ دو شهردار اسبق گراش رفته است. محمد نام‌آور و غلامرضا شاکری، از حال روز و گذشته‌ی فضای سبز گراش گفته‌اند.

نوشته‌ی پایانی گفت‌گوی محمدجواد سیاح با مصطفی شادرام، کارشناس گیاه‌پزشکی و روابط عمومی اداره منابع طبیعی است. شادرام در این گفت‌وگوی کوتاه «درختان مناسب گراش» را معرفی کرده است.

طراحی جلد نشریه توسط میثم کهنسال انجام شده است. در صفحه پایانی نیز برنامه‌های هیأت محبان اهل‌بیت(ع) گراش آمده است.

هر سیزده شماره‌ی نشریه فانوس را می‌توانید از سایت پندری دریافت کنید:

شماره سیزدهم نشریه فانوس

شماره دوازدهم نشریه فانوس

 شماره یازدهم نشریه فانوس

 شماره دهم نشریه فانوس

شماره هشتم نشریه فانوس

 شماره نُهم نشریه فانوس -بَرَساتی

شماره هفتم نشریه فانوس

شماره ششم نشریه فانوس

شماره‌ پنجم نشریه فانوس

شماره چهارم نشریه فانوس

شماره سوم نشریه فانوس

شماره دوم نشریه فانوس

شماره اول نشریه فانوس

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=7492

۲ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: