فوت شهروند اردی به دلیل نبود ماشین آتش‌نشانی

در پی آتش‌سوزی یک گاراژ در بخش ارد، شهروند اردی به دلیل محبوس بودن و نبود ماشین آتش‌نشانی در این شهر، با وجود تلاش اهالی و تکنسین‌های اورژانس برای خاموش کردن آتش، فوت شد.

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گراش، ظهر روز سه‌شنبه، ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ با اعلام حادثه‌ی آتش‌سوزی در یکی از گاراژهای بخش ارد و محبوس بودن فردی در آن، به واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ گراش، سریعا یک دستگاه آمبولانس از پایگاه اورژانس ارد به محل حادثه اعزام شد.

در این آتش‌سوزی فردی ۴۳ ساله که در گاراژ محبوس شده بود و شعله‌های آتش از همه جا زبانه می‌کشید. مردم به وسیله‌ی تانکرهای حمل آب اقدام به خاموش کردن آتش می‌نمودند و در عین حال تکنسین‌های اورژانس با به خطر انداختن جان خود اقدام به خروج مصدوم نمودند که متاسفانه به علت شدت سوختگی مصدوم ‌قبل از هرگونه اقدام درمانی اورژانس فوت نمود.

سید جواد معصومی، رئیس آتشنشانی گراش در گفتگو با پندری گفت: شهر ارد با اینکه شهرداری دارد، متاسفانه ایستگاه آتش‌نشانی تا به الان راه‌اندازی نشده است. البته ساختمان آتش‌نشانی ارد تکمیل است اما ماشین آتش‌نشانی در آن مستقر نیست. این مساله را در جلسات فرمانداری نیز بارها مطرح کرده‌ایم، اما پیگیری نشده است.

معصومی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر در صورت آتش‌سوزی در بخش ارد، ماشین از گراش باید اعزام شود. با احتساب فاصله زمانی یک ساعته از گراش تا ارد، متاسفانه عملیات آتش‌نشانی ثمره‌ای نخواهد داشت. یا محل حادثه توسط اهالی ایمن‌سازی شدا و آتش وجود ندارد، یا اینکه کلا محل تبدیل به خاکستر شده است.

رئیس آتشنشانی گراش درخصوص پیشینه این دست از اتفاقات ناگوار در شهرستان نیز گفت: متاسفانه دوسال پیش نیز شاهد همچین اتفاقی در خلیلی بودیم که به دلیل نبود ماشین آتش‌نشانی در نزدیکی حادثه، یک نفر فوت شد. در صورت راه‌اندازی ایستگاه ارد و تقویت ایستگاه فداغ، امید داریم دیگر شاهد همچین اتفاقاتی در سطح شهرستان نباشیم.

ناصر دلخوش رئیس‌ اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشکده علوم پزشکی گراش به همشهریان توصیه کرد: در زمان آتش‌سوزی سریعا محل حادثه را ترک نمایید و ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرید و در صورت در دسترس بودن کپسول‌های آتش‌نشانی و وسایل خاموش‌کننده با روش صحیح اقدام به خاموش نمودن آتش نمایید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=7573

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: