سگ‌های ولگرد را تحویل دهید، پول بگیرید

مسئول جمع‌اوری سگ‌های ولگرد در گراش می‌گوید مردم برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تماس بگیرند یا خودشان سگ‌ها را گرفته، تحویل دهند و برای هر سگ ۷۰ هزار تومان بگیرند.

پندری: گویا معظل سگ‌های ولگرد حل‌شدنی نیست و تعداد پیام‌های رسیده به پندری درباره‌ی مزاحمت این سگ‌ها زیاد شده است.

شرکت نوین منظر، پیمانکار خدمات شهرداری، از سال قبل مسئول جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در گراش است. مدیر این شرکت می‌گوید مردم برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تماس بگیرند یا خودشان سگ‌ها را گرفته، تحویل دهند و برای هر سگ ۷۰ هزار تومان بگیرند.

او یک گلایه هم انفعال سایر شهرهای منطقه در جمع‌آوری سگ‌ها دارد و معتقد است با همکاری منطقه‌ای می‌توان این معظل را حل کرد.

جلال زارعی، مسئول خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گراش و مسئول جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، در گفتگو با پندری گفت: وجود پسماند‌های غذایی در شهر و همچنین باغ‌شهری‌های گراش، سبب شده تعداد سگ‌های ولگرد به صورت چشمگیری در گراش افزایش پیدا کند.

وی در خصوص نحوه جمع‌آوری سگ‌ها گفت: درحال حاضر شهروندان می‌توانند با شماره ۰۹۱۷۴۰۱۰۶۰۳ تماس بگیرند تا همکاران ما جهت جمع‌آوری سگ‌ها اقدام کنند.

او یک پیشنهاد دیگر هم دارد: شهروندانی که می‌توانند، خودشان سگ‌ها را بگیرند و به صورت سالم به ما تحویل دهند. ما به هر قلاده سگی که تحویل‌ دهند، مبلغ ۷۰ هزار تومان به آن‌ها خواهیم داد.

زارعی در رابطه با محل نگهداری و نحوه انتقال سگ‌ها نیز گفت: انتقال سگ‌ها به وسیله ماشین‌های کابین‌دار که چند مدت پیش به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان خریداری کردیم، انجام می‌شود.

او اضافه کرد: به دلیل نبود مکان مناسبی برای نگهداری سگ‌ها، آن‌ها را به پناهگاهی خارج از شهرستان گراش منتقل می‌کنیم.

انفعال شهرهای همجوار و مهاجرت سگ‌ها به گراش

زارعی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود جمع‌آوری سگ‌ها باز‌هم تعداد آن‌ها روزبه‌روز افزایش می‌یابد، گفت: من به جز شهرداری گراش، با شهرداری خور هم قرارداد جمع‌آوری دارم؛ ولی بعضی شهر‌های هم‌جوار این کار‌ را انجام ‌نمی‌دهند. اینجا ما از تعداد سگ‌ها در گراش کم می‌کنیم و در نتیجه غذا برای سایر سگ‌ها زیاد می‌شود. این موضوع سبب مهاجرت سگ‌ها از شهر‌های همجوار به گراش خواهد شد.

مسئول خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گراش اظهار داشت: خیلی از مناطق هستند که با روش جمع‌آوری و انتقال سگ‌ها به پناهگاه به نتیجه رسیده‌اند و تنها دلیل موثربخش بودن کار نیز همکاری منطقه‌ای در جمع‌آوری بوده که ما از این حیث بی‌نصیب هستیم.

وی درباره سایر راه حل‌های این معظل افزود: راه‌های زیادی هست، اما به نظر من در این شرایط کنونی، جز ۲ راه معدوم‌سازی و یا عقیم کردن سگ‌ها راه دیگری کارساز نیست؛ که البته موافق‌ها و مخالف‌های زیادی هم دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=1121

۲ نظر

  • سلام.تهران هستم امیدوارم بتونیم بدون آزار رساندن به سگها باهم همکاری کنیم .من میخوام سگ بگیرم تحویل بدم باید چیکار کنم .تهران هستم

  • سلام.تهران هستم امیدوارم بتونیم بدون آزار رساندن به سگها باهم همکاری کنیم .من میخوام سگ بگیرم تحویل بدم باید چیکار کنم .تهران هستم

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: