اردوی جهادگران عمار در محمدزینا

گروه جهادی عمار از هشتم تا سیزدهم فروردین در روستای محمدزینا مستقر بودند. ساخت یک منزل مسکونی، فرش سیمان منزل یک خانواده نیازمند و توزیع بسته‌های معیشتی برای مردم محروم، از جمله فعالیت پنج روزه‌ی جهادگران در روستای محمدزینا بوده است.

تمامی برنامه‌های این دوره تحت عنوان قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید محمدحسین محمدخانی در حال اجرا بوده است. این قرارگاه از ظرفیت سایر گروه‌های جهادی همانند گروه جهادی رهروان شهدا، گروه جهادی هیأت محبان اهل بیت(ع)، گروه جهادی الزهرا(س) و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان نیز استفاده کرده است.

ابوالقاسم دهنوی، مسئول گروه جهادی عمار، از سوابق این گروه جهادی می‌گوید: «گروه جهادی عمار حدود شش سال است که فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد. اما حدود سه‌ سال است که این گروه فعالیت‌های خود را در دهستان فداغ خصوصا روستای محمدزینا متمرکز کرده است.»

او می‌گوید: «این پنجمین دوره‌ی اردوی جهادی گروه عمار بوده که به صورت چندجانبه‌؛ فرهنگی، عمرانی و بهداشتی برگزار شده است. به غیر از این پنج دوره، چندین اردوی کوتاه‌مدت عمرانی نیز انجام شده است.»

محمدعلی آگاه، مسئول عمرانی گروه جهادی عمار نیز می‌گوید: «تمامی افراد حاضر، قبل اعزام به منطقه تست داده اند و تست کرونای آن‌ها منفی شده که هم حرف و حدیثی نباشد و هم حقی به گردن‌مان نباشد. یکی از علت‌های کاهش تعداد جهادگران در اردوی امسال نیز همین قضیه کرونا است.»

آگاه می‌گوید: «تعدادی از افراد گروه ثابت هستند و تعدادی هم به صورت همراه و موقت در برخی پروژها حضور پیدا می‌کنند. در گروه جهادی هیچ‌کس بیکار نیست.»

علی محمدی، مسئول تدارکات عمار، که به خاطر جواب تست pcr کرونا با یک روز تأخیر به روستا رسیده، می‌گوید: «حوزه خواهران فداغ زحمت ناهار را می‌کشد. بچه‌های تدارکات خودمان نیز صبحانه و شام را آماده می‌کنند. در این سه سال که در این منطقه فعالیت داریم، چه حوزه خواهران و چه برادرانِ فداغ کمک‌حال ما بوده‌اند که جای تقدیر دارد.»

گروه جهادی رهروان شهدا هم چند روزی جهادگران عمار را در محمدزینا همراهی کردند. این گروه در حالی خود را به محمدزینا رسانده‌اند که روزهای ابتدایی تعطیلات را در روستای زاهدمحمود، با یک پروژه‌ی عمرانی پشت سر گذاشته‌اند.

حاج‌مسعود محسن‌زاده، از مسئولان گروه جهادی رهروان شهدا و عبدالرضا یوسفی، استادبنایِ این گروه، دستِ خالی به محمدزینا نیامده‌اند. آن‌ها اقلام، پوشاک، اسباب‌بازی و وسایل دیگر را با خود به روستا آورده‌اند تا با کمک شورا و دهیاری بین مردم محروم تقسیم شود.

گروه جهادی عمار نیز با همکاری پایگاه مقاومت عاشورا و هیأت محبان اهل‌بیت(ع)، بسته‌های معیشتی را آماده و بین مردم روستا توزیع کردند.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2858

۲ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: