شکوهِ وداع

پیکر حاج مهدی نیساری با حضور باشکوه مردم، مسئولین و همرزمانش در قطعه‌ی شهدای گلزار گراش و در جوار یاران شهیدش به خاک سپرده شد.

به گزارش پندری، مراسم تشییع و خاکسپاری حاج مهدی نیساری، سردار و جانباز دفاع مقدس و مدافع حرم اهل بیت (ع) عصر امروز، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، همزمان با ۲۳ رمضان، با حضور پرشور مردم برگزار شد.

سردار محمدجعفر اسدی، فرمانده تیپ ۳۳ المهدی(عج) در دوران دفاع مقدس و فرمانده حاج مهدی نیساری نیز در این مراسم حضور داشت. وی اکنون یکی از فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح است و مدتی نیز فرماندهی سپاه در سوریه را به عهده داشته است.

همچنین مسئولین، هم‌رزمان و علاقمندانی از تهران، شیراز، بندرعباس، جهرم، لار، کازرون و دیگر شهرستان‌های استان فارس نیز در این مراسم حضور داشتند.

مراسم تشییع از مقابل سپاه قدیم، روبه‌روی پارک لاله آغاز و با مداحی و دمام‌زنی ادامه یافت. نماز میت نیز به امامت آیت‌الله سیدجواد معصومی، در محوطه روبه‌روی گلزار شهدا اقامه شد.

در برنامه‌ای که در محوطه‌ی بیرونی گلزار شهدا تدارک دیده شده بود، ابتدا وصیت‌نامه شهید حاج‌مهدی نیساری توسط مصطفی کارگر، مجری برنامه قرائت شد. همچنین لیست شخصیت‌ها و نهادهایی که درگذشت حاج‌مهدی را تسلیت گفته‌ بودند قرائت شد. در این میان پیام دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرائت شد.

در بین پیام‌ها، اسامی امام جمعه شیراز، مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان فارس، فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع) اصفهان، مدیر کانون بازنشستگان استان فارس، نماینده شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم، نماینده جهرم و خفر و نهادهای دیگر شهرستانی نیز دیده می‌شود.

سردار اسدی، که سخنران اصلی مراسم بود در بخشی از صحبت‌هایش که با بغض همراه بود گفت: «وقتی حاج‌محمد به من خبر داد که حاح‌مهدی رفتنی شده، انگار دنیا روی سر من خراب شد.»

سرادر اسدی ضمن اشاره به رشادت‌های جانباز شهید حاج‌مهدی نیساری در دوران دفاع مقدس و جنگ سوریه ادامه گفت: «ببینید حاج‌مهدی چقدر اخلاص داشته که در شب شهادت مولایش أمیر‌المؤمنین علی(ع) از دنیا رفت.»

در ادامه، دیمی، نماینده ویژه‌ی استاندار فارس، پیام ایمانیه، استاندار را قرائت کرد. مداحی حاج‌کاظم محمدی از دیگر بخش‌های برنامه بود.

پایان‌بخش مراسم، خاکسپاری حاج‌مهدی نیساری، در کنار یاران شهیدش، در قطعه شهدا به خاک سپرده شد. مراسم ختم مردانه امشب و فردا شب در منزل حاج‌محمد نیساری برگزار می‌شود.

عکس‌های مسعود فتوحی:

 

عکس‌های زهراسادات معصومی و مریم حاجیان را از این مراسم ببینید:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=7872

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: