روبان اولین پایگاه علمی بسیج در گراش قیچی شد

پایگاه علمی شهید رضا ابراهیمی روز یکشنبه، اول آذرماه، و در هفته بسیج افتتاح شد. محمدرضا بهشتی‌نسب، دانشجوی دانشگاه فرهنگیان، نیز به عنوان فرمانده این پایگاه معرفی شد. پایگاه علمی بسیج مجموعه‌ای وابسته به سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری می‌باشد که اعضای آن می‌توانند از نخبگان، مخترعان، خبرگان، صاحب‌ نظران و دانش آموختگان باشند.

به گزارش پندری به نقل از سجادمدیا، اولین پایگاه علمی بسیج شهرستان گراش با همکاری پایگاه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) در هفته مبارک بسیج و با حضور مسئولین ناحیه مقاومت بسیج و خانواده شهید ابراهیمی افتتاح شد.

سرگرد سید یاسر موسوی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بهادری در ابتدای شروع مراسم گفت: ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته بسیج، در ابتدا باید بیان نمود که فرهنگ و تفکری که تمام جهان اسلام را فرا گرفته، فرهنگ و تفکر بسیجی است. هر کجا به تفکر بسیجی نزدیک شدیم مشکلات رفع گردیده و هر کجا که فاصله ایجاد شده، مشکلات افزایش یافته است. نکته حائز اهمیت این است که امروز تفکر بسیجی وابستگی به ابزار و امکانات ندارد. و گرنه غربیان ابزار و امکانات بهتری در اختیار دارند. همچنین تفکر بسیجی است که سربلندی را به دنبال خواهد داشت. امشب قرار بر افتتاح پایگاه علمی خواهیم داشت. همچنان که در بیانیه گام دوم نیز حضرت آقا بر حضور جوانان در عرصه‌های علمی تاکید بسیار فرمودند. انشالله با مشارکت پایگاه امام سجاد(ع)، حوزه مقاومت بسیج و … بتوانیم رهنمود‌های حضرت آقا را اجرایی نماییم.

سرهنگ وحید ستاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گراش: اگر رشادت‌های شهدا، همچنین صبر و تحمل خانواده‌های شهدا نبود، شاید امکان درک این آزادی و جایگاه را نداشتیم. همچنین یاد و خاطره شهید ابراهیمی را زنده می‌داریم. با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، اگر دنیای غرب به جایی رسیده به واسطه دانش و علمی است که در اختیار دارند. همچنین با توجه به بیانات مقام معظم رهبری داشتن جایگاه علمی جایگاه ما را در جوامع بین المللی نیز بالا خواهد برد. امروز نیز بسیج با همان تفکر خدمت و سازندگی در حیطه علمی ورود پیدا کرده و به حول قوه الهی در بین برترین کشورهای دنیا قرار گرفته‌ایم. با توجه به ظرفیت‌ها احساس می‌کنم جای بیشتری برای کار وجود دارد.

ستاری همچنن اضافه کرد: با توجه به حضور نخبگان و افراد تحصیل کرده در سطح شهرستان باید از این ظرفیت‌ها نیز استفاده نمود و اهداف را جدی‌تر پیگیری نمود. با وجود شیوه‌نامه‌های موجود سپاه در حمایت از نخبگان و اختراعات، این مجوعه با آن‌ها همکاری و حمایت خواهد نمود. اراده و عزم سپاه بر حمایت از پایگاه‌های علمی است، امیدواریم بتوانیم با حضور همه شما بسیجیان مخلص بتوانیم بیانات حضرت آقا را عملی نماییم.

محمدرضا بهشتی‌نسب، فرمانده این پایگاه نیز در خصوص اهداف فعالیتی این مجموعه گفت: خدا را شاکرم که این لطف نسیب بنده شده تا بتوانم در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری گامی موثر بردارم. طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را در نظر داریم که امیدواریم با دیگر نهاد‌های علمی شهرستان، سازمان‌های مردم نهاد شهر و همچنین دیگر پایگاه‌های بسیج، آن‌ها را اجرایی کنیم.

بهشتی نسب عناوین مهمترین بزنامه‌های پیش روی خود را اینگونه مطرح کرد و گفت: معرفی طرح‌های علمی و حمایت از طرح‌ها و ایده‌ها، برگزاری کلاس های تقویتی، برگزاری جلسات و کارگاه‌ها و نشست‌های علمی، بازدید از مراکز علمی، کارخانجات و پارک علم و فناوری، استعدادیابی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف و برگزاری مسابقات علمی در سطح شهرستان در برنامه‌های این مجموعه قرار دارد.

در پایان برنامه نیز، لوح یادبودی به خانواده معزز شهید رضا ابراهیمی از سوی پایگاه علمی اهدا شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=5806

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: