تریبونی برای حرف‌های نگفته

«تریبون آزاد» عنوان برنامه‌ی بود که شب جمعه در اکوپارک ‌برگزار شد. تریبونِ برنامه در اختیار کسانی بود که می‌خواستند حرف‌های گفته نشده را به گوش دیگران برسانند.

برنامه حدود ساعت ۱۱، با تلاوت قرآن شروع شد. مهدی وفایی‌فرد مجری برنامه تنها خط قرمز تریبون را توهین عنوان کرد. او از کارشناس برنامه، دکتر امیرحمزه مهرابی دعوت کرد تا به جایگاه بیاید که اگر صحبتی نیاز به توضیح داشته باشد، پاسخ دهد.

اما مهرابی که پیشنهاد تریبون‌های گسترده‌تر را هم مطرح کرد، تنها پاسخ‌دهنده‌ی به سؤالات نبود. اگر کسی از تریبون از رأی سفید یا رأی‌بی‌رأی صحبت می‌کرد، پشت سرش نفر بعدی در خلاف نظر قبلی از تریبون استفاده می‌کرد. مستمعین فقط شنونده نبودند و لابه‌لای نطق‌های تند و تیز کف و سوت می‌زدند و از موضع خود دفاع می‌کردند.

جوانان مشتری اصلی تریبون بودند. خردسالان هم از تریبون استفاده می‌کردند؛ گرچه کوتاه. دو تن از خانم‌ها روی سِن پشت تریبون می‌ایستادند و از مواضع خودشان دفاع می‌کردند. اما برخی از خانم‌ها ترجیح دادند از میکروفون سیار استفاده کنند و سر جای‌شان حرف دل‌شان را می‌زدند.

از عملکرد شورای نگهبان و عاقبت رؤسای جمهور قبل تا گرانی‌ها و تورم، از موضوعات شب جمعه‌ی اکوپارک بود. البته تریبون به مسائل کلان کشور ختم نشد. مشکلات شهر و شورای قبل و اوضاع پاقعله، از مباحث مطرح‌شده‌ی تریبون آزاد بود.

صندلی‌های آماده شده برای تریبون آزاد پر شد. در حالیکه مراسم تا ۱:۲۰ بامداد ادامه داشت، تعدادی ایستاده مراسم را دنبال می‌کردند. حتی خانواده‌هایی که برای تفریح به اکوپارک آمده بودند، مستمعین اجباری تریبون آزاد به حساب می‌آمدند. از شهر همسایه هم مهمان تریبون بوده‌اند. خانواده‌ی اوزی از نشاط و سرزندگی گراشی‌ها در موضوع انتخابات به مسئولان برنامه گفته‌اند.

به نظر می‌رسد این تریبون آزاد این ظرفیت را دارد که به صورت دوره‌ای، با موضوعات متنوع، خصوصا مشکلات شهر در سطح محله‌های گراش برگزار شود. آیا اعضای آینده‌ی شورای ششم، حاضر هستند در این تریبون آزاد حضور داشته باشند و صدای مردم را رو در رو و بی‌پرده بشنوند؟

تریبون آزاد به همت گروه مردمی گراش همدل و ستاد ملت امام حسین(ع) برپا شده بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=3388

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: