اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در بیمارستان گراش

مردی ۵۷ ساله از روستای چاهورز لامرد که در بیمارستان گراش بستری بود، با اهدای عضو خود، به بیماران نیازمند جان دوباره بخشید.

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، معصومه نوروزپور مسئول آی‌سی‌یو و رابط پیوند اعضای بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش درباره این خبر گفت: محمدرضا کریم‌پور، ۵۷ ساله، اهل چاهورز، بر اثر سکته مغزی از ۲۹ خرداد در بخش آی‌سی‌یو بستری بود، که روز یکشنبه ۶ خرداد مرگ مغزی وی توسط پزشکان تایید شد.

وی افزود: پس از رضایت همراهان، ساعت ۵ صبح دوشنبه ۷ خرداد، وی برای اهدای عضو به اتاق عمل منتقل و کبد و کلیه‌های بیمار به برای پیوند به بیماران نیازمند به شیراز فرستاده شد.

نوروزپور درباره آمار ثبت‌نام و دریافت‌کنندگان کارت اهداء عضو گفت: در سال ۹۵ تعداد ۱۸ نفر  و در سال ۹۶ تعداد ۳۵ نفر کارت اهدای عضو در گراش دریافت کرده بودند و از ابتدای سال ۹۷ تا کنون نیز ۳۵ نفر این کارت را دریافت کرده‌اند که این نشان‌دهنده‌ی استقبال خوب مردم از این فرهنگ زیبا است.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان عزیز می‌توانند یرای ثبت‌نام و دریافت کارت اهدای عضو به بیمارستان امیرالمومنین علی(ع)، مسوول بخش آی‌سی‌یو مراجعه نمایند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=839

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: