میزبانی از ششمین شهید گمنام؛ وداع و تدفین بدون تشییع

گراش بعد از ۱۸ سال دوباره میزبان یک شهید گمنام می‌شود. پیکر این شهید، یکشنبه ۲۸ دی‌ماه در‌ دانشکده علوم پزشکی آرام خواهد گرفت‌. طبق دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد ملی کرونا، مراسم تشییع شهید برگزار نخواهد شد.

تشییع ششمین شهدای گمنام

مراسم وداع با شهید گمنام از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه عصر شنبه ۲۷ دی در زمین چمن شهید سلیمانی (پادگان) با تدابیر خاصی برگزار می‌شود. مراسم تدفین نیز ساعت ۹ صبح یکشنبه در محوطه‌ روبه‌روی مسجد دانشکده علوم پزشکی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

پیش از این نیز پنج شهید گمنام در آغوش گراش به خاک سپرده شده‌اند. این شهدا در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۸۱ همزمان با شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، روی تپه‌ی کلات ـ که بعد از آن تپه‌ی نورالشهدا نامیده می‌شود ـ آرام گرفتند.

گراش در حالی به استقبال ششمین شهید گمنام می‌رود که خود پنج شهید مفقودالأثر دارد. شهیدان سیدناصر سعادت، حسینعلی یوسفی، حمیدرضا خواجه‌زاده، علی‌اکبر عظیمی و محمد متین، پنج شهید گراشی هستند که بیش از سی سال است خانواده‌های‌شان چشم انتظار بازگشت پیکر آن‌ها هستند.

قبور شهدای گمنام گراش

سیدناصر سعادت یکی از پنج شهید گمنام گراشی‌ است که هنوز پیکرش به گراش برنگشته است. شهید سعادت آذرماهِ ۱۳۶۰، در منطقه‌ی عملیاتی تپه‌شیاکوه، در سن ۲۳ سالگی به شهادت رسیده است. او یکی از شهدای معلمِ گراش می‌باشد.

حسینعلی یوسفی، فرزند حاج‌غلامعباس، ۲۶ سال داشت که در شلمچه شهید شد. بیش از ۳۰ سال است که شهید یوسفی هنوز به گراش برنگشته. دیروز، بیستم دی‌ماه، سالروز شهادت او بود.

حمیدرضا خواجه‌زاده، از شهدایِ نوجوان گراش است که در سن ۱۶ سالگی در عملیات کربلای هشت در شلمچه شهید شده است. پیکر شهید خواجه‌زاده ۳۳ سال است که به گراش برنگشته.

علی‌اکبر عظیمی، از شهدایِ مفقودالأثرِ گراشی است که در سن ۲۷ سالگی در شلمچه شهید شده است. شهید عظیمی ۳۳ سال است که به زادگاه خود گراش بازنگشته.

محمد متین، پنجمین شهید مفقودالأثر گراش است که در سن ۳۶ سالگی، همانند شهید علی‌اکبر عظیمی، در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسیده است. شهید متین در عملیات بیت‌القمدس ۷ شهید شده و ۳۳ سال است که از گراش دور است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2035

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: