ثبت‌نام مدارس، رایگان یا پولی؟

اردیبهشت هرسال، یک سوال تکراری دوباره پرسیده می‌شود: ثبت‌نام مدارس ابتدایی، رایگان یا پولی؟ امسال هم تعدادی از والدین به پندری پیام داده‌اند که علی‌رغم این‌که گفته می‌شود ثبت‌نام در مدارس رایگان است، باز هم هنگام ثبت‌نام، هزینه‌ی 50 هزار تومانی درخواست می‌کنند.

یکی از مادران برای ما نوشته «شما در پندری هزینه‌ی کتاب‌ها را منتشر کرده‌اید که زیر ۲۵ هزار تومان بود. اما مدیر مدرسه‌ی فرزندم پیام فرستاده که هزینه‌ی ثبت‌نام ۵۰ هزار تومان است. پیگیری کنید این هزینه‌ی اضافی برای چیست؟»

به سراغ مجید محبی، معاون آموزشی آموزش و پرورش گراش رفتیم. او می‌گوید «ما وضعیت اقتصادی مردم را درک می‌کنیم و در همه‌ی زمینه‌های آموزشی به دنبال عدم تحمیل هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها هستیم.»

محبی ادامه می‌دهد: «در جلسه‌ای اضطراری با حضور مدیران مدارس در دفتر ریاست اداره، بر دوری و پرهیز از هزینه‌های اضافی در تمامی طرح و برنامه‌ها، از جمله جابربن حیان و طرح کرامت تاکید شده است.»

او درباره هزینه‌ی کتاب‌ها می‌گوید «امسال هزینه‌ی دریافتی از خانواده‌ها نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. سال گذشته هزینه‌ی دریافتی ۶۰ هزار تومان بود که امسال ۱۰ هزار تومان کاهش یافته و به ۵۰ هزار تومان رسیده.»

معاون آموزشی آ.پ. گراش به هزینه‌ای که توسط مدارس دریافت می‌شود اشاره می‌کند و می‌گوید: «این مبلغ شامل کتب درسی، بیمه، مجلات رشد و هزینه‌های آغاز سال تحصیلی است.»

او البته حرف‌های دیگری هم دارد: «امسال حتی هزار تومان هم سرانه‌ی مدارس واریز نشده است. بسیاری از ادارات آ.پ. برای هزینه‌های جاری مثل کاغذ و سوخت هم با مشکل مواجه شده‌اند. هرچند گراش کمی وضعیت بهتری دارد، ولی هنوز مدارس به مشارکت داوطلبانه والدین نیاز دارند.»

محبی در پایان شماره تلفن ۵۲۴۴۸۴۰۳ را برای ارائه نظرات و پیگیری سوالات خود معرفی می‌کند.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=744

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: